اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

پرهیز از تجمل‌گرایی مهم‌ترین خصیصه نماینده مجلس است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با مقایسه مجالس دیگر کشورها با مجلس ایران گفت: یکی از ویژگی‌های لازم برای نمایندگان مجلس پرهیز از تجمل‌گرایی است تا بتوانند دغدغه خاطر محرومان جامعه را درک کنند.

پرهیز از تجمل‌گرایی مهم‌ترین خصیصه نماینده مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم و معارف قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی راغبی با توجه به نزدیکی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به تشریح ویژگی نمایندگان مردم از منظر قرآن و اهل‌بیت (ع) پرداخت.

وی تعهد به ارزش‌های اسلامی، امانتداری، علم و آگاهی، پرهیز از تجمل‌گرایی، استقلال خواهی و بیگانه ستیزی، صداقت در گفتار و رفتار، لیاقت و شایستگی به همراه شجاعت و شهامت را به عنوان ویژگی‌های اصلی یک نماینده عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به آیات 82 سوره انعام و 63 سوره یونس گفت: رکن و پایه جمهوری اسلامی ایران بر اساس دین مبین اسلام و حفاظت از ارزش‌های حیاتی آن شکل گرفته است و اکثریت ملت ایران و رأی‌دهندگان به نمایندگان مجلس مسلمان هستند.

وی با اذعان به اهتمام جدی به اسلام و ارزش‌های الهی و معنوی آن به عنوان مهم‏ترین وظیفه نمایندگان ملت تأکید کرد: نمایندگان در هیچ شرایطی نمی‏توانند از این وظیفه مهم تخطی کنند و این ویژگی نه تنها برای نمایندگان مجلس، بلکه برای تک تک مسئولین در حکومت اسلامی ضروری و لازم است.

راغبی با اشاره به نامه امام علی(ع) به یکی از کارگزاران خود گفت: امام علی(ع) در این نامه می‌فرماید «بر تو شایسته است که با هواهای نفسانی مخالفت کرده و از دین خود دفاع کنی، هر چند برای تو ساعتی از زندگی نمانده باشد؛ خدا را به خاطر رضایت احدی از مردم خشمگین مساز، زیرا خداوند جایگزین همه چیز می‏شود اما هیچ چیزی جانشین خداوند نمی‏تواند باشد».

وی اداره جامعه اسلامى را امانتى از سوى مردم به مسئولین دانست و ابراز کرد: وظیفه مردم است که این امانت را به کسانى که اهلیت و صلاحیت دارند بسپارند و نمایندگان نیز در این زمینه و به مصداق آیات شریفه 8 از سوره مبارکه مؤمنون و 32 از سوره مبارکه معارج موظف به رعایت این امانت و عهد الهی هستند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: از منظر حضرت علی علیه‌السلام تمام مسئولیت‌های اجتماعی و پست‌های مختلف حکومتی، در ردیف امانت‌های سنگین به شمار می‏آید.

وی خاطر نشان کرد: اگر نمایندگان مجلس در سمت نمایندگی، از امانت مردم به نحو شایسته پاسداری کنند و اختیاراتی را که ملت ‏به آنان سپرده‏اند در راه اعتلای دین و آبادانی کشور به کار گیرند، بدون تردید رضایت‏ خدا و خلق را به‌دست آورده و اعتماد عموم را برای خود کسب خواهند کرد.

راغبی با برشمردن علم و آگاهی به عنوان ویژگی سوم و مهم یک نماینده مجلس، با محور قرار دادن آیه شریفه 55 از سوره مبارکه یوسف اظهار داشت: همانطور که از ترجمه آیه و داستان یوسف پیامبر (ع) بر می‌آید، ویژگی علم و آگاهی در این پیامبر خداوند سبب شد که ریشه نابسامانی آن عصر را شناسایی کرده و در پی چاره‌جویی برآید؛ البته بر اساس بخش انتهایی متن آیه می‌توان به صراحت اظهار داشت که مفهوم آیه شریفه تلفیق ویژگی علم و آگاهی با امانتداری است.

وی پیرامون علم و آگاهی این نکته را هم یادآور شد که در این دوره حداقل مدرک تحصیلی برای نمایندگان کارشناسی ارشد و معادل حوزوی آن لحاظ شده که با توجه به این موضوع، ویژگی علم و آگاهی برای نمایندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه با مطرح کردن پرهیز از تجمل‏گرایی به عنوان خصوصیتی قابل تأمل در خصوص نمایندگان مجلس گفت: یکی از ویژگی‌های لازم برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرهیز از تجمل‌گرایی است چرا که نمایندگان اشراف‏گرا نمی‏توانند دغدغه خاطر محرومان و مستمندان جامعه را درک کنند و درد آنان را بفهمند.

وی در خصوص استقلال‏خواهی و بیگانه‌ستیزی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نمایندگان مجلس گفت: از مهم‏ترین دغدغه‏های نماینده مجلس، باید حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور باشد؛ او باید در گفته‏‌ها، نوشته‌ها و اظهار نظرهایش، استقلال کشور و تأمین مصالح و حقوق مردم را مدنظر داشته باشد و هیچ‌گاه اندیشه دوستی با دشمنان و پیوستگی با بیگانگان را در سر نپروراند.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول