اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سقای بی‌ریا:

ولایت‌محوری باید شاخصه اصلی نماینده مجلس باشد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی نقش مردم در همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز خواند و گفت: ولایت محوری باید شاخصه اصلی نماینده مجلس باشد.

ولایت‌محوری باید شاخصه اصلی نماینده مجلس باشد

حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: حضور مردم در جمهوری اسلامی یک حضور پررنگ و حقیقی و به دور از تبلیغات و بزرگنمایی است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مختلف از آغاز انقلاب تاکنون اظهار داشت: مردم ما تقریبا در شکل‌گیری همه ارکان نظام صاحب‌نظر هستند.

عضو هیئت علمی موسسه امام‌خمینی (ره) تصریح کرد: رئیس جمهور توسط مردم تعیین می‌شود، قوه مقننه ما توسط مردم تعیین می‌شوند و وزرای دولت ما توسط نمایندگان مردم رأی اعتماد می‌گیرند.

سقای بی‌ریا تاکید کرد: نظام ما مردم‌سالاری دینی است و مردم نقشی تعیین‌کننده در همه ارکان نظام دارند بنابراین به جرات می‌توان گفت نظام ما از نظر نقش مردم در تمام دنیا بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب برای کشورهای جهان سوم آزادی قائل نیستند گفت: آنها تلاش دارند نظام‌های حاکم بر کشورهای جهان سوم را زیر سیطره بگیرند و صندوقی در این زمینه در نظر گرفته‌‌اند و سعی می‌کنند با دادن مبالغ هنگفتی به موافقان خود در جهان، آنها را در نظام‌های کشورهای مختلف نفوذ دهند.

مشاور سابق رئیس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: با این وجود، ایران توانسته با شعار نه شرقی، نه غربی خود را از این نفوذ کنار کشیده و اجازه ندهد ایادی بیگانه در آن نفوذ کند به همین دلیل، دشمن ترفندهای دیگری را علیه نظام به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این زمان دشمن به جنگ روانی و اقدامات سایبری برای ناامید کردن مردم و سیاه‌نمایی نظام و دستاوردهای باشکوه آن و القای یأس و ناامیدی روی آورده است.

سقای بی‌ریا عنوان کرد: ملت ایران ترفند دشمنان را به خوبی شناخته و با هوشیاری و بصیرت از این مراحل عبور کرده‌ و با حضور خود توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

وی با اشاره به افزایش اطلاعات و آگاهی‌های سیاسی مردم گفت: اگر مردم اطلاعات سیاسی و اقتصادی ضعیفی داشتند می‌توانستند القائات و سیاه‌نمایی دشمنان را باور کنند اما آنها آگاه بوده و روزبه‌روز شکوه و عظمت نظام را می‌بینند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: امروز به جایی رسیدیم که دنیای غرب درگیر بحران‌های شدید اقتصادی و اجتماعی است و توانمندی ضربه زدن به نظام را ندارد.

وی با اشاره به وفور رسانه‌های در اختیار غرب و به نتیجه نرسیدن دنیای استکبار در کمرنگ کردن حضور مردم گفت: مردم در راهپیمایی 22 بهمن ثابت کردند نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و دیدید که امسال با شکوه‌تر از قبل به میدان آمدند و بدون اغراق در خیلی از شهرستان‌ها مردم دو برابر سال‌های گذشته به میدان آمده بودند.

سقای بی‌ریا با ذکر اینکه آزادی سیاسی و اجتماعی مردم ما با مردم کشورهایی چون آمریکا و کانادا قابل مقایسه نیست، افزود: نوجوانان ما نسبت به مسائل سیاسی آگاه هستند بلکه تحلیل ارائه داده و با بزرگ‌ترها وارد بحث می‌شوند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

وی به ویژگی‌های مجلس مطلوب اشاره کرد و ابراز داشت: ایمان، تقوا، تعهد، کارآمدی و ولایت محوری شاخصه یک نماینده اصلح است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در اسلام تقوا مهم‌ترین مسئله است گفت: ولی فقیه مانند خورشیدی است که با توانمندی علمی و احاطه مدیریت سیاسی، نور خود را در سراسر نظام پراکنده می‌کند و بنابراین منویات ولی فقیه باید وجهه همت نمایندگان قرار گیرد که این برای رسیدن به وحدت و ادامه انقلاب ضروری است.

وی با اشاره به اذعان دشمنان به نقش موثر ولی فقیه در پیشبرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمن به این مسئله اذعان دارد که در جمهوری اسلامی جایگاهی وجود دارد که توطئه‌ها و نقشه‌های آنها را خوانده و اعلام خطر می‌کند.

سقای بی‌ریا با مهم ارزیابی کردن تقوای درونی گفت: یک نماینده باید خداترس باشد و از زد و بندهای سیاسی پرهیز کند یعنی ملکه عدالت در او وجود داشته باشد تا بتوان به او اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: ولایت‌مداری باید توأم با تقوا، تعهد و کارآمدی باشد و کشور ما این‌گونه افراد را در خود زیاد پرورش داده و از الان باید نسل جدید را کم کم وارد صحنه کرده و برگ‌های جدید درخت انقلاب را وارد عرصه کنیم تا این درخت تناور با طراوت‌تر از گذشته باشد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول