اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم خبر داد

تدوین غنا از نگاه قرآن و روایات تفسیری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از پایان تدوین پروژه غنا از نگاه قرآن و روایات تفسیری خبر داد.

تدوین غنا از نگاه قرآن و روایات تفسیری

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بررسی غنا یکی از موضوعات مورد نیاز در جامعه کنونی بوده و متفاوت بودن غنا و موسیقی از دیگر مباحث مورد توجه محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه غنا از نگاه قرآن و روایات تفسیری به بررسی جایگاه موسیقی و غنا از نظر شرع می‌پردازد و حکم آن را تبیین می‌کند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم خاطر نشان کرد: حرام بودن غنا از نظر شرع و بررسی این نکته که آیا حرمت غنا ذاتی است و در صورت همراه شدن و سبب شدن با حرامی دیگر حرمت پیدا می‌کند از دیگر مباحث مطرح شده در این پروژه است.

وی مفهوم‌شناسی غنا را از دیگر مباحث مطرح شده در این پروژه ذکر کرد و افزود: در این پروژه به مفهوم غنا پرداخته و راه‌های مختلفی که در تعریف غنا ارائه شده و دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و نقد می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مباحث مطرح در پروژه غنا از نگاه قرآن و روایات تفصیلی گفت: تعریف جدیدی از غنا در این پروژه عنوان و مفهوم جدید کارشناسی، علمی و تحقیق شده غنا بیان می‌شود.

یوسفی‌مقدم تصریح کرد: این پروژه به بررسی این مسئله که غنا حرمت ذاتی دارد و به دلیل ضمیمه شدن و سبب شدن برای تحقق حرامی دیگر حرمت پیدا کرده است، می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: غنا با موسیقی متفاوت است و در هر زمانی غنا تحقق پیدا کند موسیقی وجود دارد، ولی هنگامی که موسیقی وجود داشته باشد لزوما غنا نیست.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان داشت: موسیقی‌هایی که برای حماسه‌ها و آهنگ‌های ملی مورد استفاده قرار می‌گیرند غنا بر آنها صدق نمی‌کند، بلکه موسیقی هستند که به طور رایج مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به دستاوردهای پروژه گفت: روش‌شناسی حکم غنا از نگاه قرآن و روایت تفصیلی در این پروژه مورد بررسی قرار گرفته و بیان شده که غنا از نظر قرآن و روایات محکوم به حرمت است و مشروعیت ندارد.

یوسفی‌مقدم یادآور شد: اکنون پروژه غنا از نگاه قرآن و روایات تفصیلی به پایان رسیده و امیدواریم تا پایان سال به چاپ برسد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول