اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس آغاز تبلیغات انتخاباتی در بوشهر

بوشهر‌ی‌ها به دنبال کاندیدای اصلح/ رقابت دیدنی برای 4 کرسی مجلس

خبرگزاری فارس: با آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس از بامداد امروز، مردم استان بوشهر خود را برای انتخاب کاندیدای اصلح آماده می‌کنند.

بوشهر‌ی‌ها به دنبال کاندیدای اصلح/ رقابت دیدنی برای 4 کرسی مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر با آغاز تبلیغات کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حال و هوای شهرهای استان بوشهر انتخاباتی‌تر شده و ستادهای انتخاباتی در گوشه و کنار شهرها خود را برای یک هفته سرنوشت‌ساز آماده کردند.

با اعلام رسمی اسامی 25 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر 25 نفر برای کسب چهار کرسی نمایندگی مجلس در بوشهر با هم رقابت می‌کنند.

استان بوشهر همواره در طول سال‌های قبل آماری قابل قبول از حضور مردم در انتخابات داشته و در این دوره هم انتظار می‌رود حضوری پرشور را از مردم ولایتمدار این استان شاهد باشیم.

بوشهری‌ها که صبح امروز برای رفتن به محل کار خود از خانه بیرون آمدند در برخی نقاط شهر و حتی برخی منازل با بروشورها و تراکت‌های تبلیغاتی کاندیداها مواجه شدند و این نشان از این دارد که تنور انتخابات داغ‌تر از همیشه شده است.

* 25 کاندیدا در استان بوشهر با هم رقابت می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: با اعلام نهایی شورای نگهبان 25 کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر با هم رقابت می‌کنند.

محمدحسن شنبدی افزود: 45 نفر در استان بوشهر برای حضور در مجلس ثبت‌نام کردند که از این تعداد در نهایت 25 نفر تائید صلاحیت شدند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم شش نفر، حوزه انتخابیه دشتستان شش نفر، حوزه دشتی و تنگستان هفت نفر و در حوزه انتخابیه کنگان، دیر و جم نیز شش نفر برای کسب کرسی نمایندگی مجلس با هم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به تمهیدات انجام شده برای انتخابات گفت: بیش از 750 بازرس ویژه، سربازرس و هیئت‌های بازرسی در استان کار نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند.

شنبدی اضافه کرد: هیئت بازرسی در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده و 650 شعبه اخذ رأی به همراه بازرسان هیئت‌های بازرسی در استان مستقر می‌شوند تا این رسالت عظیم را به انجام برسانند.

* 650 شعبه اخذ رأی و حدود 600 هزار واجد رأی دادن در بوشهر

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر نیز به خبرنگار ما گفت: 650 شعب اخذ رأی برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس در این استان پیش‌بینی شده است.

ناصر کشاورزی افزود: از این تعداد 373 شعبه شهری، 277 شعبه روستایی، 335 شعبه ثابت و 38 شعبه سیار، 100 شعبه ثابت روستایی و 177 شعبه سیار روستایی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: برای حفظ امنیت انتخابات نیز کمیته امنیتی فعال است و مانورهای متعددی در این زمینه انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به رقابت 25 نفر برای کسب شش کرسی در بوشهر بیان داشت: تبلیغات انتخاباتی از بامداد امروز آغاز شده و 10 اسفندماه نیز زمان تبلیغات به پایان می‌رسد.

* برگزاری مانورهای انتخاباتی در بخش فناوری اطلاعات

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان بوشهر نیز به خبرنگار ما گفت: تمامی اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در بخش فناوری اطلاعات انجام شده است.

غلامرضا بازدار افزود: بررسی آنتن‌دهی سیم کارت همراه اول در شعب اخذ رأی، برقراری شبکه دیتای بخشداری‌های استان به منظور بهره‌گیری از سامانه جامع انتخابات از دیگر فعالیت‌های کمیته فناوری اطلاعات بوده است.

ارتباط شبکه دیتای بخشداری‌های استان بوشهر به شبکه وزارت کشور و بهره‌گیری از سامانه جامع انتخابات و برنامه‌های کاربردی موجود در این بستر ارتباطی برقرار شده است و وضعیت آنتن‌دهی سیم کارت همراه اول نیز در همه شعب ثابت و سیار بررسی شده است.

بازدار اضافه کرد: تجهیز ستاد انتخابات استان به سامانه ویدئو کنفرانس و بهره‌گیری از سامانه موجود و انجام تمهیدات فنی و هماهنگی و همکاری با شرکت مخابرات برای ارتقای پهنای باند ارتباطی استانداری با وزارت کشور و آموزش سامانه جامع انتخابات و سیستم پیام به کارشناسان فنی و اجرایی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان بوشهر است.

 

با توجه به گفته‌های مسئولان ستاد انتخابات استان بوشهر مبنی بر آماده بودن استان بوشهر برای برگزاری انتخابات مجلس باید در انتظار انتخاباتی دیدنی و در خور توجه بود.

مردم بوشهر از ماه‌ها قبل بحث‌های انتخاباتی را در هر محفل و مجلسی آغاز کرده بودند و از پیر و جوان، دانش‌آموز و دانشجو، سرباز و کارمند و ... در مورد انتخابات اظهار نظر می‌کردند.

بوشهری‌ها از نمایندگان خود انتظار دارند مشکلات مردم را درک کرده و با حضور در جمع نمایندگان ملت تمام فکر و ذهن خود را برای حل مشکلات معطوف دارند.

تمام دنیا در روز 12 اسفندماه به ایران اسلامی نگاه می‌کند و مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی و همچنین مردم مومن و ولایتمدار استان بوشهر نیز با حضور حماسی خود در انتخابات مجلس بار دیگر جهانیان را انگشت به دهان می‌گذارند.

..............................

گزارش: ایمان ندومی

..............................

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول