اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

مجلس باید برای ایجاد دنیای اسلام بکوشد

خبرگزاری فارس: مقام معظم رهبری بعد از تشکیل دولت و کشور اسلامی ایجاد دنیای اسلام را خواستار شده‌اند و آن را وظیفه همه آحاد جامعه از جمله مجلس و نمایندگان می‌دانند.

مجلس باید برای ایجاد دنیای اسلام بکوشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند احسان مداح در سومین یادداشت انتخاباتی خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات با جمع‌بندی تحلیل‌های مختلف آورده است:

این روزها طرح مجلسی در تراز انقلاب از سوی رهبر فرزانه انقلاب با استقبال بالای اقشار مختلف سیاسی همراه بوده و تحلیل‌های مختلف کارشناسان سیاسی را شاهد هستیم و در اذهان این سؤال مهم و زیبا پدید آمده که چه ضرورتی برای طرح مجلسی در تراز انقلاب در دهه چهارم انقلاب اسلامی وجود دارد؟

علاوه بر اهمیت و جایگاه والای مجلس شورای اسلامی، ضرورت وجودی مجلسی در تراز انقلاب اسلامی، مسئله‌ای مهم و در خور بررسی است، این ضرورت از دو مؤلفه اساسی ناشی می‌شود، وضعیت کنونی و آینده جمهوری اسلامی ایران و تغییر جنس و ماهیت تهدیدات نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی.

در بررسی اوضاع کنونی و آینده باید گفت انتخابات مجلس نهم در وضعیتی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران از حیث داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد.

از منظر اوضاع داخلی از یک سو انقلاب اسلامی در دهه چهارم عمر خویش، یعنی دهه پیشرفت و عدالت قرار دارد و باید گام‌های بزرگی در این عرصه برداشته شود، از سوی دیگر، نظام جمهوری اسلامی در حال اجرای طرح‌های بزرگ توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی در سطح ملی است که نیاز به قوه مقننه‌ای قدرتمند، فهیم و آگاه دارد.

گذر از گام سوم به گام چهارم انقلاب، نکته دیگری است که اوضاع داخلی کنونی و آینده ایران اسلامی را تحت‌الشعاع انتخابات مجلس نهم قرار می‌دهد، چند سال پیش، مقام معظم رهبری فرایند تکاملی انقلاب اسلامی را در پنج مرحله ترسیم کردند و فرمودند:

«فرایند تحقق هدف‌های اسلامی، یک فرایند طولانی و البته دشواری است، به‌ طور نسبی انسان به آن اهداف نزدیک می‌شود، اما تحقق آنها، بسیار طولانی است، قدم اول که پرهیجان‌تر و پرسروصداتر از همه است، ایجاد انقلاب اسلامی است، کار آسانی نبود؛ لیکن این آسان‌ترین است.

قدم بعدی، ترتب نظام اسلامی بر انقلاب اسلامی است، یعنی ایجاد نظام اسلامی، که گفتیم نظام اسلامی یعنی هندسه عمومی جامعه، اسلامی بشود، که این هم شد.

قدم بعدی که از اینها دشوارتر است، ایجاد دولت اسلامی است، دولت نه به معنای هیئت وزیران، یعنی مجموعه کارگزاران حکومت، یعنی من و شما، ما باید به معنای واقعی کلمه، در درون این نظامِ اسلامی، اسلامی شویم، این مشکل‌تر از مراحل قبلی است، ما الآن در این مرحله قرار گرفته‌ایم و باید دائم تلاش ما این باشد، اگر نماینده مجلسیم، اگر عضو دولتیم، اگر از مسئولان قضایی هستیم، اگر روحانی هستیم، هر کجا قرار داریم، اولین و مهم‌ترین وظیفه را اصلاح کار خود بدانیم، اگر ما خود را اصلاح کنیم، جامعه اصلاح شده است، پس تشکیل دولت اسلامی، مرحله سوم است.

بعد از این مرحله، مرحله تلألؤ و تشعشع نظام اسلامی است، یعنی مرحله ایجاد کشور اسلامی، اگر این مرحله به ‌وجود آمد، آن ‌وقت برای مسلمان‌های عالَم، الگو و اسوه می‌شویم: «لتکونواشهداءعلی‌الناس.» اگر توانستیم این مرحله را به‌ سلامت طی کنیم که از همت مردان و زنان مؤمن، این چیزها اصلاً بعید نیست آن‌ وقت مرحله بعدی، ایجاد دنیای اسلام است، ببینید فرایند تحقق نظام اسلامی، همین‌ طور قدم ‌به ‌قدم به نتایج نهایی خود نزدیک می‌شود.»

انتظار می‌رود کاندیداها بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را نقشه راه خود قرار داده و به جای پرداختن به مسائل جزئی عمرانی به دنبال مسائل کلان کشور و منطقه باشند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول