اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی ستاد انتخابات خراسان شمالی خبر داد

آموزش 725 بازرس انتخاباتی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان شمالی گفت: برای انتخابات مجلس در این استان 725 بازرس انتخاباتی به تعداد شعب اخذ رای پیش بینی شده که این افراد آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

آموزش 725 بازرس انتخاباتی در خراسان شمالی

علیرضا صحراگرد عصر امروز در حاشیه نشست ستاد انتخابات خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه آموزش بازرسان انتخابات در استان در هر یک از شهرستان‌ها انجام  شده گفت: بازرسان در دوره‌های یک روزه شرکت و با وظایف و مأموریت های بازرسان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه به ازای هر 20 شعب اخذ رای در استان نیز یک سر بازرس پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های نامزدهای انتخاباتی توسط بازرسان انتخابات رصد می‌شود.

صحراگرد در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعداد تخلفات گزارش شده نامزدهای انتخاباتی به هیئت بازرسی استان گفت: تعداد تخلفات احصاء نشده و آمار دقیقی در دسترس نیست.

وی با تاکید بر رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی افزود:  بر اساس ابلاغیه ستاد انتخابات چاپ تراکت توسط نامزدها صرفاً در قطع 15*20 سانتیمتر مجاز بوده و نامزدهای انتخاباتی تنها می‌توانند در این قطع بر روی کاغذ یا مقوا تبلیغات داشته باشند.

رئیس بازرسی ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان شمالی همچنین چاپ و توزیع جزوه، زندگی‌نامه، بروشور و کارت تبلیغاتی را صرفاً در این قطع مجاز برشمرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی همچنین برای استفاده از عکس در چاپ تراکت، زندگی‌نامه، جزوه، بروشور و کارت تنها مجاز بوده تا در قطع 10*15 سانتیمتر چاپ کنند.

وی سخنرانی پرسش و پاسخ از سوی نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها در محیط‌های اداری را ممنوع برشمرد و گفت: در سایر محیط‌ها نیز باید مجوزهای لازم از سوی نامزدهای انتخاباتی برای تأمین امنیت محل سخنرانی گرفته شود.

صحراگرد تبلیغ در روزنامه و جراید صرفاً بخش خصوصی را مجاز دانست و تصریح کرد: البته باید در تبلیغ روزنامه و جراید بخش خصوصی نیز قانون تبلیغات در نظر گرفته شود.

وی ارسال و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از طریق شرکت پست در پاکت‌های بسته، بدون وجود آثار تبلیغی بر روی پاکت مجاز اعلام کرد و گفت: درج و انتشار مراتب حمایت مجامع و گروه‌ها در حوزه‌های انتخابیه در آثار تبلیغی مجاز، توسط نامزدهای نمایندگی به شرط وجود مستند مکتوب بلامانع است.

رئیس بازرسی ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته در صورت درخواست هیئت اجرایی هر یک از حوزه‌های انتخابیه نامزد انتخاباتی باید نامه کتبی حمایت مجامع و گروه‌های مورد نظر را ارائه کند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول