اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه خبر داد

شمال شرق تهران در اولویت توسعه بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: شمال شرق استان تهران در اولویت توسعه بخش کشاورزی در این استان قرار گرفت.

شمال شرق تهران در اولویت توسعه بخش کشاورزی

سعید افشارنادری امروز در حاشیه جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه مشترک با ستاد ارتقای بهره‏وری مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان که با حضور مسئولان در فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: دولت برای توسعه بخش کشاورزی اقدامات خوبی را انجام داده و برنامه‏های مناسبی در این بخش تدارک دیده شده است و اراده نظام برای فعالیت در زمینه کشاورزی بسیار بالا است.

وی گفت: ایران اسلامی در اوایل انقلاب حدود 25 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‏کرد که این میزان در حال حاضر به بیش از 117 میلیون تن رسیده و این نشانگر ایجاد شرایط مورد نیاز برای کار کردن و فراهم آوردن بسترهای لازم توسط دولت است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه خیز دولت در بخش کشاورزی برای رساندن سطح بیش از 300 میلیون تن در تولیدات و صادرات محصولات کشاورزی است گفت: شمال شرق استان تهران به‌عنوان پایلوت در اولویت اجرای این طرح انتخاب شده است.

* حمایت از آبیاری تحت فشار در فیروزکوه

فرماندار شهرستان فیروزکوه همچنین افزود: دولت در ارتباط با استفاده از آبیاری تحت فشار و مکانیزه کردن مصرف آب فعالیت‏هایی را صورت داده و 85 درصد هزینه‏ها در راستای اجرای این طرح‏ها به صورت بلاعوض از سوی دولت تامین شده و تنها 15 درصد باقیمانده را باید بهره‏برداران آن هم با دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد اندک تامین کنند.

افشارنادری گفت: در این زمینه همه باید تلاش کنند تا برنامه‏هایی که دولت در دست دارد به خوبی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‏ای از اراضی کشاورزی در شهرستان فیروزکوه زیرپوشش اجرای این طرح قرار می‏گیرد، بیان داشت: اجرای بخش دیگری از این طرح‏ها در حال رایزنی و انعقاد قرارداد است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول