اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

دامداری و کشاورزی ظرفیت اصلی توسعه ایلام است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: دامداری و کشاورزی ظرفیت اصلی توسعه ایلام است.

دامداری و کشاورزی ظرفیت اصلی توسعه ایلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام مجتبی اعلایی ظهر امروز در آیین معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: باید با شناسایی ظرفیت‌ها و فعال کردن آنها در راستای توسعه استان ایلام تلاش کرد.

وی ادامه داد: اگر به نحو شایسته‌ای از ظرفیت کشاورزی استان ایلام استفاده شود به عنوان زیرساخت بخش صنعت از آن می‌توان بهره‌گیری کرد. 

این مسئول اضافه کرد: اگر به برخی از شهرک‌های صنعتی ایلام مراجعه شود متوجه می‌شوید که یکی از دلایل ورشکستگی برخی از صنایع موجود در این شهرک‌ها نبود مدیریت در واحدهای تولیدی است.

اعلایی تصریح کرد: صنعتی را در ایلام راه‌اندازی کرده که باید مواد اولیه آن را از یک مسافت دور تهیه کرد و زمانی که محصول تولید می‌شود باید باز هم در یک مسافت دور دیگری فروخته شود و این افزایش هزینه‌ها و نرخ تولید را به همراه دارد.

استاندار ایلام گفت: قیمت تمام شده محصول گران بوده و این مهم سبب فقدان فروش در بازار مصرف می‌شود و در نتیجه صنعت ورشکسته می‌شود.

وی ادامه داد: درحالی که می‌توان با یک مطالعه کوچک مانع بروز این وقایع شد، به عنوان مثال در استان ایلام می‌توان وارد صنعت دام شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین رشته قالیبافی را که مواد اولیه آن یعنی پشم، نخ و ... در استان فراهم است می‌توان به قالی تبدیل کرد.

اعلایی اذعان داشت: توجه به این صنعت ارزش افزوده فراوانی داشته که باید واحدهای صنعتی به این مهم توجه کنند.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول