اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران فارس صورت گرفت

برگزاری همایش استانی شعر فجر در داراب

خبرگزاری فارس: همایش استانی شعر فجر با حضور شاعران استان فارس در شهرستان داراب برگزار شد.

برگزاری همایش استانی شعر فجر در داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان داراب، در ابتدای این همایش هادی بصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان داراب هدف از برگزاری این همایش را شناساندن ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی با زبان شعر به اقشار مختلف جامعه و تبادل تجارب بین شاعران برجسته این استان برشمرد.

وی همچنین تقارن دهه فجر انقلاب اسلامی با ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و یکی از آرمان‌ها و اهداف متعالی نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را تشکیل حکومت اسلامی که در این زمان رخ داده است بیان کرد.

در ادامه علی ثابت رئیس اداره ادبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به بیان خصوصیات نبی مکرم اسلام (ص) پرداخت و پیامبر اکرم (ص) را مروج اندیشه ناب و رحمت و دوستی در جامعه مطرح کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌گیری شاعران از منابع غنی اسلامی به ویژه قرآن کریم و احادیث نبوی شد.

در ادامه جلسه 20 نفر شاعر از شهرستان‌های داراب، شیراز، لارستان، نی ریز، فسا، خرم بید، فراشبند، سروستان، ارسنجان، اقلید، استهبان، زرین دشت و مهر به قرائت اشعار خود در مورد انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پرداختند.

اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان دارابی و پخش کلیپ از اماکن تاریخی و جاذبه‌های شهرستان داراب و برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله برنامه‌های دیگر این همایش بود.

در پایان به خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی و 20 نفر از شاعران هدایای ارزنده‌ای اهدا شد.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول