اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد

تشکیل چند پرونده تخلف انتخاباتی در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: کمتر از 30 پرونده در بخش تخلفات زودرس انتخاباتی در استان قزوین تشکیل شده است.

تشکیل چند پرونده تخلف انتخاباتی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین جمال انصاری امروز در نشست توجیهی ستاد انتخابات استان قزوین با داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کمتر از 30 پرونده در بخش تخلفات زودرس انتخاباتی در استان قزوین تشکیل شده است.

وی افزود: مجموعه دادگستری تمام تلاش خود را می‌کند تا در کنار حضور کاندیداها، انتخاباتی پر شور و گسترده داشته باشیم و نگاه دادگستری در این عرصه، نگاهی پیشگیرانه است، نه دخالت بر نظارت و اجرا.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: علاوه بر مشارکت حداکثری که مهم‌ترین مؤلفه در عرصه انتخابات است و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند، نقش‌هایی وجود دارد که ایجابی است و نه نفی و سلبی.

انصاری انتخابات را موجب استحکام پایه‌های نظام بر شمرده و یادآور شد: هرگونه سیاه‌نمایی و تخریب دستاوردهای نظام که دستاورد خون شهداست قابل قبول نیست و انتخابات باید فرصتی باشد برای تقویت استقلال، همگرایی قومی و مذهبی و مقابله با توطئه دشمنان.

وی تصریح کرد: فرصت انتخابات باید روح امید، نشاط و حماسه را در بین مردم ایجاد کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: انتخابات عرصه و تبلور رقابت سالم است نه کارزار دعوا برای موفقیت و پلکانی برای تخریب رقیب و ایجاد تنش‌های روانی در جامعه.

انصاری تأکید کرد: چشم‌انداز کلی در حوزه انتخابات باید توجه جدی به خطوط قرمز و ایجاد فرصت و تبدیل آن به فرصت جمعی برای استان باشد.

وی عنوان کرد: نباید به تدریج در روزهای اوج تبلیغات از خطوط قرمز قانون عدول کرد و این به هیچ عنوان پذیرفته نیست، باید با نگاهی عالمانه به حوزه انتخابات در این عرصه حضور داشت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: هر جهت و راهی که برای پیروزی در انتخابات به کار برده شود، صحیح نیست و جهت‌گیری‌های انتخاباتی باید منطبق با هنجارهای قانونی باشد.

انصاری تشریح کرد: متأسفانه رسوب‌های ذهنی و مستندی، پرونده‌‌ای از انتخابات گذشته باقی گذاشته که نتیجه‌اش پرونده‌های قضایی است و نباید در این دوره تکرار شود و به خاطر طرفداری از کاندیدا و نبود تدبیر از قانون منحرف شده و محکومیت‌های سنگین صادر شود.

وی ادامه داد: گفته‌ها و تبلیغات در رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی نباید از خطوط قرمز عبور کنند ولی دادگستری حوزه تخلفات را در این عرصه گسترده نکرده است.

رئیس بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قزوین با اشاره به این مطلب که یک هزار و 100 نفر در انتخابات پیش رو در حوزه بازرسی انتخابات حضور دارند، بیان کرد: در این جهت از اقشار و صنوف مختلف استفاده کرده‌ایم.

عباسعلی درافشانی یادآور شد: دشمن از پیشرفت‌هایی که نصیب ملت ایران می‌شود عصبانی شده و می‌خواهد برای نظام جمهوری اسلامی مشکل‌آفرینی کند به خصوص اتحادیه اروپا که کمر به تحریم ایران بسته است ولی ما باید نگران غضنفرها باشیم زیرا دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول