اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت راه‌اندازی کشتارگاه

ریگان گوشت شتر استان کرمان را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: با توجه به کیفیت غذایی گوشت شتر و ارزش اقتصادی و بالا بودن میزان تقاضای آن با راه‌اندازی کشتارگاه دام در ریگان فرصت مناسبی برای تأمین گوشت شتر مورد نیاز این شهرستان و دیگر مناطق مورد تقاضا فراهم شود.

ریگان گوشت شتر استان کرمان را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان حجت‌آلله جعفری پیش از ظهر امروز در حاشیه آغاز واکسیناسیون جمعیت شترهای این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بیماری شاربن یک بیماری باکتریایی است و این به عنوان یک بیماری ‌مشترک بین ‌انسان و دام تلقی می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت بیماری و بحث زئونوز بودن آن و با توجه به داشتن هاگ مقاوم در برابر شرایط نامساعد محیطی کنترل و پیشگیری از این بیماری دامی اهمیت به‌سزایی دارد به همین منظور شبکه دامپزشکی این شهرستان دام‌های مختلف را علیه این بیماری مهم واکسینه می‌کند.

جعفری افزود: یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه واکسیناسیون شتر است و با توجه به اینکه این شهرستان از نظر پرورش شتر یکی از مراکز مهم استان تلقی می‌شود، تاکنون بیش از یک هزار و 519 نفر شتر علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به و‌جود توفان‌های شن در این شهرستان تهدیدی جدی برای سیستم تنفسی شتر تلقی می‌شود.

جعفری تصریح کرد: برای مقابله و پیشگیری از بیماری پاستورلوز تعداد 352 نفر شتر علیه این بیماری مهم واکسینه شده‌اند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و فعالیت کنه‌ها و دیگر انگل‌ها خارجی به همین منظور تعداد 15 هزار و 500 نفر شتر و بیش از 25 هزار متر‌ مربع جایگاه شتر سمپاشی شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت غذایی گوشت شتر و ارزش اقتصادی و بالا بودن میزان تقاضای آن امید است با راه‌اندازی کشتارگاه دام در این شهرستان فرصت مناسبی برای تأمین گوشت شتر مورد نیاز این شهرستان و دیگر مناطق مورد تقاضا فراهم شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول