اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان توانایی تامین 50 درصد گوشت کشور را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان سالانه ظرفیت پرواربندی بیش از 300 هزار رأس دام را دارد و می‌تواند 50 درصد نیاز گوشت کشور را تأمین کند.

سیستان‌وبلوچستان توانایی تامین 50 درصد گوشت کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی محمد آزاد در دیدار با معاون توسعه سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: دولت با توجه به سرمایه‌گذاری حدود 400 میلیارد تومانی در بخش کشتارگاه‌ها و صنایع بسته‌بندی در این خطه از ایران اسلامی برای فعال شدن تمام ظرفیت استان در بخش دام و تأمین گوشت کشور تلاش کند.
وی افزود: طی چند سال اخیر، فعالیت کشتارگاه‌ها و صنایع بسته بندی در سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب بوده و باید به بهترین شکل از این زیر ساخت‌ها استفاده کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به این زیر ساخت و همجواری با کشور پاکستان، سیستان و بلوچستان می‌تواند نقش بسزایی را در تأمین نیاز گوشت کشور همانند گذشته ایفا کند.
آزاد ادامه داد: این استان سالانه ظرفیت پرواربندی بیش از ۳۰۰ هزار رأس دام را دارد که می‌تواند علاوه بر اشتغال سه هزار خانواده، ۵۰ درصد نیاز گوشت کشور را تأمین کند.
وی با اشاره به نیاز گوشت کشور که سالانه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن است بیان کرد: باید تمام ظرفیت و استعداد این استان در بخش دام فعال شود و برای این مهم تلاش خواهیم کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های دامی و صنایع جانبی مناسبی شامل کشتارگاه‌های صنعتی و بسته بندی است و پرواربندی دام در استان علاوه بر احیای دام بومی استان می‌تواند نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت گوشت کشور را به خوبی تأمین کند.
آزاد بیان داشت: توقع داریم همانند گذشته به این استان از سوی دولت به عنوان مرکز قرنطینه و مرکز آزمایشی تنظیم بازار گوشت کشور که نشان از توانمندی و ظرفیت خاص استان دارد، نگاه شود.
وی اضافه کرد: با اعمال این نگاه علاوه بر تقویت صنعت دام بومی، فرصت شغلی مناسبی برای مردم ایجاد خواهد شد که در آرامش منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در استان دو نژاد گاو دشتیاری و نژاد گاو سیستانی وجود دارد که منحصر به فرد است و می‌تواند مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
آزاد تصریح کرد: از سویی قرار گرفتن استان در نقطه راهبردی به عنوان دروازه آسیای جنوب شرق می‌تواند موجب تأمین مواد غذایی مورد نیاز کشور از کشورهای همسایه شود.
وی ادامه داد: در صورت قانونمند شدن واردات دام، نه تنها از قاچاق آن جلوگیری می‌شود بلکه سلامت شهروندان هم تأمین شده، چون مرحله قرنطینه رعایت می‌شود و بنا به گفته دامپزشکان تمامی بیماری‌های احتمالی با گذر قرنطینه و فریز کردن گوشت از بین خواهد رفت.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول