اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین مناظره انتخاباتی مازندران/ 142

زارعی: نظام بانکی نیاز به اصلاح دقیق دارد/ یوسف‌نژاد: اقتصاد ما سیاسی است

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر یوسف‌نژاد از طیف اصلاح‌طلبان و منصورعلی زارعی عضو منتخب جبهه متحد اصولگرایان مازندران در نخستین مناظره انتخاباتی مازندران به پرسش‌هایی از سوی دانشجویان درباره مسایل فرهنگی و اقتصادی پاسخ گفتند.

زارعی: نظام بانکی نیاز به اصلاح دقیق دارد/ یوسف‌نژاد: اقتصاد ما سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مناظره انتخاباتی علی‌اصغر یوسف‌نژاد از طیف اصلاح‌طلبان و منصورعلی زارعی عضو منتخب جبهه متحد اصولگرایان مازندران امروز در دومین روز برگزاری خود با سئوال دانشجویان دانشگاه کشاورزی ساری پیگیری شد.

سئوال این نشست در حوزه مباحث فرهنگی بود.

از این دو نفر پرسیده شد: نظر شخصی شما درباره وضع فرهنگی جامعه چیست؟ آیا وضع فرهنگی جامعه نیاز به اصلاح دارد و آیا تغییر را جدی و و محسوس می‌دانید؟ چه راهکاری در این زمینه دارید.

* سئوال دیگر در حوزه اقتصادی پرسیده شد

در حوزه اقتصادی آیا نظام بانکی نیاز به اصلاح دارد؟ چالش‌های نظام بانکی در کدام بخش‌ها است؟

زارعی در پاسخ به این دو سئوال اظهار داشت: هویت یک ملت به ‌اصالت فرهنگی آن ملت وابسته است.

وی با بیان اینکه اگر ملتی هویت فرهنگی را از دست بدهد همه چیز را از دست خواهد داد، گفت: کسی منکر تبادل فرهنگی نیست، اما اگر افراد در یک جامعه از هویت فرهنگی خود دفاع نکنند با مشکل مواجه می‌شوند.

زارعی ادامه داد: از اهداف انقلاب اسلامی، حفظ هویت فرهنگی ما است.

وی با اشاره به اینکه باید تمرکز فرهنگی در کشور شکل گیرد، بیان داشت: در مقطع مناسبی از رشد و توسعه علمی هستیم و تمرکز فرهنگی باید با سیاست‌گذاری دقیق از سوی مجلس انجام شود.

عضو منتخب جبهه متحد اصولگرایان در مازندران عنوان کرد: ‌نظام بانکی نیاز به اصلاح دقیق دارد.

زارعی با بیان اینکه بخشی از این اصلاح شروع شده است، اذعان داشت: در مرحله اجرا با تحریم‌های مختلف مواجه و مجبور شدیم برخی مسائل را مقطعی اجرا کنیم.

یوسف‌نژاد نیز در پاسخ به این سئوال‌ها یادآور شد:‌ در حوزه فرهنگ و اقتصاد تخصص ندارم، اما اطلاعات فرهنگی و اقتصادی دارم.

وی ادامه داد: ‌برداشت من این است که نگرانی‌های رهبری در حوزه فرهنگ، کمتر مورد توجه و عمل قرار گرفته در صورتی که انتظار بیشتری از دستگاه‌های مرتبط داشتیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ موضوعی گسترده و طیفی از فعالیت‌ها است، تصریح کرد: آمارها و شاخص‌های فرهنگی در دسترس نیست و شاخص مناسبی نداریم.

وی بیان داشت: تعدد دستگاه‌های تصمیم‌گیر، فعالیت‌های تکراری و فعالیت‌های مضاعف بدون اثر از مسائلی است که در حوزه فرهنگ وجود دارد.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه اعتقاد دارم که فرهنگ، بستر و زیرساخت است، خاطرنشان کرد: ‌به نظر می‌رسد در حال حاضر، دغدغه مسئولان، مسائل فرهنگی نیست.

وی در ادامه بیان داشت:‌ در کتابی می‌خواندم که پیشرفت نتیجه سه موضوع مهم آتش، چرخ و بانک مرکزی است.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه اقتصاد ما سیاسی است، خاطرنشان کرد:‌ دخالت دولت و سیاست در اقتصاد، موضوع محوری است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و حتی مدیران بانک‌ها افکار و ایده‌های مختلف دارند، ادامه داد: بسیاری از مسائل مانند اختلاس به ویژه اختلاس اخیر، طرح‌های زودبازده که باعث فرار پول از بانک‌ها شد، کاهش گردش پولی در بانک‌ها و قفل شدن بانک‌ها نتیجه همین موضوع است.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: ضمن تحریم خارجی، در داخل هم بانک‌ها سه قفله هستند و در این سیستم فکری و اقتصادی، گره‌هایی در اجرا وجود دارد مانند نوسانات ارز و سکه که شاخص‌های کلان اقتصادی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی متذکر شد:‌ می‌توان گفت که در سیستم بانکداری باید تحول ایجاد شود.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه می‌خواهیم مسائل اقتصادی را با مسائل سیاسی حل کنیم، اذعان داشت: ‌بانک‌ها در اقتصاد ما آنگونه که باید، نقش ندارند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول