اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جبهه صدای ملت، منتقدان دولت:

نشاط انتخاباتی بهترین پاسخ به تحریم‌های اخیر است

خبرگزاری فارس: عضو جبهه صدای ملت، منتقدان دولت گفت: حضور سالم و با نشاط در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بهترین پاسخ و نحوه مقابله با تحریم‌های اخیر دشمنان نظام اسلامی است.

نشاط انتخاباتی بهترین پاسخ به تحریم‌های اخیر است

حجت‌الاسلام تیمورعلی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تنوع لیست‌ها و تکثر کاندیداها به رقابتی‌شدن انتخابات و افزایش میزان مشارکت سیاسی مردم کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: گرایش مردم به کاندیداهای مستقل و منتقد دولت بیشتر خواهد بود و به نظر می‌رسد ذائقه آنها در انتخابات آتی به سمت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان حاضر در قدرت بسیار ناچیز باشد.

عسگری در ارتباط با عملکرد مجلس هشتم تصریح کرد: هر مجلسی را باید براساس شرایط و مقتضیات زمانی خودش مورد بررسی قرار داد و بر همین اساس مجلس هشتم نیز دارای نقاط ضعف و قوت زیادی است.

عضو جبهه صدای ملت، منتقدان دولت متذکر شد: مجلس هشتم در زمینه‌های نظارتی ضعف زیادی داشت و هم‌چنین در برخورد با دولت نیز در برخی از زمینه‌ها مماشات کرد.

وی گفت: دولت تخلفاتی در زمینه عدول از سرفصل‌های دیوان محاسبات، قانون‌گریزی و هم‌چنین ناقص اجرا کردن برخی مصوبات هم‌چون قانون هدفمندی یارانه‌ها داشته است که مجلس هشتم می‌بایست قاطعانه‌تر عمل می‌کرد.

عسگری گفت: یکی دیگر از نقاط ضعف مجلس این بود که وزیر اقتصاد را به‌ دلیل پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی ابتدا استیضاح کرد و سپس مجدداً رأی به ابقای او داد.

عضو جبهه صدای ملت، منتقدان دولت، مهم‌ترین وظیفه مجلس را نظارت دانست و اضافه کرد: اگر مجلس در زمینه نظارت عملکرد ضعیفی داشته باشد، قطعاً در قانون‌گذاری هم موفق نخواهد بود.

عسگری شانس اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات را ناچیز دانست و تصریح کرد: رقابت اصلی در شهرهای بزرگ میان اصولگرایان و جبهه‌هایی هم‌چون پایداری، جبهه متحد اصولگرایان و جبهه صدای ملت، منتقدان دولت است.

وی بیان داشت: نتیجه رفتار قیم مآبانه برخی از افراد و گروه‌های سیاسی این بود که نیروهای زیادی از جبهه متحد اصولگرایان ریزش داده شدند و در قالب ائتلاف فراگیر اصولگرایان گردهم آمدند.

عضو جبهه صدای ملت، منتقدان دولت، افزود: مشارکت مردم در شهرهای کوچک‌تر بنابر مطالبات قومی و محله‌ای آنها قطعاً بیشتر خواهد بود و البته فضای تبلیغات انتخاباتی نیز در افزایش مشارکت مردمی اثرگذار است.

عسگری گفت: عناصر اثرگذار در مشارکت مردمی، شامل مجریان، قانون، احزاب، گروه‌ها و هم‌چنین رسانه‌های جمعی است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد مناسب و بی‌طرفانه رسانه ملی سبب می‌شود مردم انتخابات مجلس نهم را یک جریان از بالا به پایین و حکومتی نبینند و قطعاً میزان مشارکت آنها را افزایش می‌دهد.

عضو جبهه صدای ملت، منتقدان دولت، به تحرکات اخیر دشمن اشاره کرد و متذکر شد: دشمن تلاش می‌کند از طریق استفاده از فضای رسانه‌ای، اینترنت و ماهواره‌ها، انتخابات ایران را کم‌رنگ و فرمایشی معرفی کند تا مشارکت مردم را به حداقل برساند.

عسگری افزود: با توجه به بیداری اسلامی اخیر، این انتخابات قطعاً باید پیام بسیار مناسبی برای کشورهای منطقه داشته باشد و همه امید آنها به انتخابات ایران است.

وی تصریح کرد: مسئولان و متولیان امر انتخابات باید فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه میزان رأی ملت است را در عمل سرلوحه کار خود قرار دهند و فضا را برای حضور گسترده مردم با عقاید مختلف فراهم کنند. 

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول