اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

مرند پایلوت ووشو آذربایجان‌شرقی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: ووشو ورزش اول شهرستان مرند است و این شهر را به پایلوت ووشو آذربایجان‌شرقی تبدیل خواهیم کرد.

مرند پایلوت ووشو آذربایجان‌شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، سید محمد شروین اسبقیان افزود: ووشو ورزش اول شهرستان مرند است و در ووشو کشور و استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این شهر را به پایلوت ووشو آذربایجان‌شرقی تبدیل خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: 151 مکان ورزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌شرقی ساخته شده و این در حالی است که آذربایجان‌شرقی در زمان نظام طاغوتی 78 مکان ورزشی داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه بیان داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرانه 11/0درصدی اماکن ورزشی از قبل از انقلاب به 58/0مترمربع تا سال 90 رسیده است که افزایشی 248 درصدی داشته است.

وی در ادامه گفت: با توجه به تعهدات ادارات و بخش خصوصی همچنین پروژه‌های در دست احداث در کشور سرانه ورزشی در پایان برنامه پنجم توسعه به یک متر افزایش خواهد یافت و این در حالی است که اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی 85/0 درصد آن را ساخته است.

اسبقیان در خصوص تعداد سالن‌های ورزشی ساخته شده در دولت نهم و دهم تصریح کرد: در دولت نهم و دهم جهش فوق‌العاده‌ای در ساخت اماکن ورزشی در کشور به خصوص آذربایجان‌شرقی روی داده است که ساخت 11 سالن از محل اعتبارات وزارت نفت در یک سال گواهی مهم بر این ادعا است.

وی افزود: در شهرستان میانه علاوه بر سالن روستای گلین‌قیه، سالن روستای مبارک‌آباد نیز آماده بهره‌برداری است و برای سال 91 نیز عملیات احداث استخر سرپوشیده مرند و مجموعه ورزشی سه طبقه ورزش‌های رزمی نیز آغاز خواهد شد.

سالن ورزشی روستایی شهدای گلین‌قیه مرند از محل اعتبارات وزارت نفت با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال در 1400 متر فضای ورزشی و اداری ساخته شده است.

در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با افتتاح 22 پروژه ورزشی 31 هزار مترمربع فضای ورزشی به فضا‌های ورزشی استان افزوده شد که برای این 22 پروژه بیش از 148 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول