اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری دوره آموزشی ام‌ام‌تی برای پزشکان زن

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: دوره آموزشی ام‌ام‌تی برای پزشکان زن در آذربایجان غربی برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی ام‌ام‌تی برای پزشکان زن

علی‌رضا فیضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای نخستین بار دوره آموزشی کاهش سوء‌مصرف اعتیاد با عنوان ام‌ام‌تی برگزار شد تا پزشکان زن برای ارائه خدمات مناسب به معتادان زن آمادگی لازم و کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی حدود 70 نفر از پزشکان زن شرکت کردند و در حضور مربیان مجرب و توانمند راهکارهای برخورد با یک مصرف‌کننده مواد مخدر آشنا شدند تا به دنبال آن در این حوزه ورود پیدا کرده و برای درمان معتادان زن و پیشگیری وارد عمل شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز ترک اعتیاد بانوان در سال جاری راه‌اندازی شد ولی هیچ توفیقی به دست نیاورد، خاطرنشان کرد: این مرکز ترک اعتیاد برای نخستین بار در ارومیه برای زیرپوشش قرار دادن بانوان معتاد تاسیس شد با وجودی که ساختمان مناسب و امکانات کافی و پرسنل توانمند در اختیار داشتند نتوانستند فعالیت چندانی در این راستا داشته باشند.

وی، لازمه تداوم فعالیت این مرکز ترک اعتیاد بانوان حمایت معنوی دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز از نظر مالی تامین شده بود ولی حمایت معنوی سازمان‌ها خواستار بودیم که این امر محقق نشد به طوری که در این راستا اقدامات لازم برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شکل گرفت.

فیضی‌زاده با بیان اینکه پزشکان و مراکز ام‌ام‌تی نقش بسزایی در ترک اعتیاد معتادان و بازگرداندن آنها به زندگی عادی دارند تصریح کرد: توسعه مراکز درمانی خصوصی ترک اعتیاد و استفاده بهینه از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی به تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: هر سال باید هشت درصد جامعه زیرپوشش برنامه پیشگیری قرار گیرند که برای عملی کردن این موضوع اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری سازمان آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و ... در دست اجرا است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول