اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

مواد مخدر با رویکرد فرهنگی و آموزشی قابل پیشگیری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: گسترش استعمال مواد مخدر با نگاه و رویکرد فرهنگی ـ آموزشی قابل پیشگیری و درمان است و ضرورت دارد این رویکرد فراگیر شود.

مواد مخدر با رویکرد فرهنگی و آموزشی قابل پیشگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعد‌الله رئیس‌ساداتی صبح امروز در نشست کمیسیون‌های مختلف پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ما با اولی دانستن این رویکرد‌ها به تدوین و ابلاغ سند و نقشه راه پیشگیری از مواد مخدر اقدام کردیم که انتظار می‌رود با عملی شدن آن بخشی از نگرانی‌ها و سلب آسایش خانواده‌ها در این زمینه بر طرف شود.

وی از اجرای طرح اجتماع مخدر اعتیاد در شهرستان کوثر برای برخورد با پدیده و معضل مصرف مواد مخدر خبر داد و افزود: توسعه این برنامه‌ها با هدف جلوگیری از گسترش و آسیب‌های مختلف اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد در اولویت کاری است.

فرماندار شهرستان کوثر خاطرنشان کرد: در این طرح که به همکاری خود مردم و برخی نهادهای مرتبط در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام می‌شود شاهد شکل‌گیری تیم محلی، نیاز‌سنجی، دارایی سنجی، تعیین هدف، اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی، اجرا و پایش خواهیم بود.

رئیس‌ساداتی یادآور شد: ما در سند مبارزه با مواد مخدر با اولویت پیشگیری سعی می‌کنیم فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی و با اقدامات فرهنگی و آموزشی به مقابله با آن بپردازیم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کوثر به نگرانی‌های ایجاد شده در تغییر مصرف مواد از سنتی به صنعتی بیان داشت: عوارض و خطرات این گونه مصرف عمیق‌تر و پردامنه‌دار‌‌تر است به طوری که سعی می‌شود با رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد توسعه و تقویت درمان معتادان و حرفه‌آموزی و اشتغال آنها نیز مدنظر قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در این شهرستان دو مرکز ترک اعتیاد با موافقت‌های انجام شده به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و ما در تلاش هستیم تا مرکز ترک اعتیاد را نیز راه‌اندازی کنیم.

فرماندار شهرستان کوثر در پایان سخنان خود با تاکید بر تشکیل کار‌گروه‌های تخصصی در این زمینه اظهار داشت: فعالیت‌های این کار‌ گروه‌ها باید در راستای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از گسترش مواد مخدر در شهرستان باشد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول