اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

کشورهای همسایه برای مقابله با مواد مخدر همکاری کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: کشورهای همسایه برای مقابله با مواد مخدر باید با ایران همکاری کنند.

کشورهای همسایه برای مقابله با مواد مخدر همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدعلی نصرتی پیش از ظهر امروز در همایش دیدگاه قانونی پیامدهای سوء مواد مخدر که در سالن جلسات دادگستری کل آذربایجان غربی تشکیل شد اظهار داشت: پیش‌سازه‌های مواد مخدر، مشروبات الکلی و ... بدون کنترل به کشورهای همسایه وارد می‌شوند پس دولت‌های همجوار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بدانند مواد افیونی نه‌تنها جوانان ما بلکه جوانان منطقه را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید برای بقای خود تلاش کنند ادامه داد: باید با حفظ هوشیاری خود در راستای مقابله با زیان‌های حاصل از مواد مخدر گام‌های بلندی برداشته شود لذا برای محقق شدن این موضوع باید اقشار مختلف جامعه مقابل این تهدید آموزش دریافت کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید هزینه جرم بالا ببریم ادامه داد: کنترل بین‌المللی باید بر ورود داروهای محرک‌زا و انواع مواد مخدر بیش از بیش افزایش یابد و در این راستا تشریک مساعی کافی بین سران دولت‌ها شکل بگیرد تا در راستای رفع کردن این معضل تمهیدات جدی اتخاذ شود.

وی به صورت گرفتن اقدامات ارزشمند در راستای مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: توسعه و تجهیز گمرکات استان، اجرای طرح انسداد مرزی در مناطق مختلف، انجام دادن اقدامات فرهنگی و پیشگیری، اجرای طرح ام‌ام‌تی، انجام دادن اقدامات پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های مختلف از جمله اقدامات صورت گرفته در استان است.

نصرتی آذربایجان غربی را در موضوع مبارزه با مواد مخدر واجد رتبه نخست در سطح کشور دانست و خاطرنشان کرد: در سال 1390 حدود سه تن مواد مخدر در مناطق مختلف کشور کشف و ضبط شد که یک و نیم تن آن در استان ما به اهتمام ماموران کشف گردید.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مواد مخدر ارمغان مکاتب مادی دانست و اظهار داشت: قبل از پیروزی رسیدن انقلاب در کشور ما مرغوب‌ترین انواع مواد تولید و عرضه می‌شد ولی بعد از استقرار حکومت اسلامی دولت و مردم به فاز مقابله و مبارزه در این حوزه ورود پیدا کردند تا دست سوداگران زر، پول و ثروت از این مواد خانمان‌برانداز کوتاه شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول