اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر پدیده گرد و غبار ناشی از ریزگردها

هوای لرستان آلوده شد

خبرگزاری فارس: مسئول پایش زیست محیطی محیط زیست لرستان گفت: به دلیل وجود ذرات معلق در آسمان لرستان، هوای استان لرستان امروز آلوده شد.

هوای لرستان آلوده شد

الهام برنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: بر اثر پدیده گرد و غبار ناشی از ریزگردها، هوای لرستان امروز آلوده است.

وی نرم آلودگی هوا در این استان را 150 میکروگرم در مترمکعب عنوان کرد و گفت: این پدیده امروز در برخی از شهرهای لرستان به 900 میکروگرم رسیده است.

مسئول پایش زیست محیطی محیط زیست استان لرستان گفت: در حال حاضر میزان ذرات معلق در آسمان استان، بیش از شش برابر حد مجاز و استاندارد است.

وی یادآورشد: این گرد و غبار و آلودگی از غرب کشور وارد لرستان شده و هنوز زمان خروج این پدیده از استان مشخص نیست.

برنا تصریح کرد: به کودکان و افرادی که دچار ناراحتی‌های قلبی- عروقی هستند توصیه می‌شود حدالامکان از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

مسئول مرکز پایش اداره کل محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه هوای لرستان تاکنون در سال‌جاری 75 روز آلوده بوده، گفت: سال گذشته هوای این استان 100 روز آلوده بوده است. 

در ادامه کارشناس هواشناسی لرستان گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، میزان آلودگی ناشی از گرد و غبار موجود در هوای استان لرستان به تدریج تا پایان امروز کاهش می‌یابد.

زینب اکبری تصریح کرد: در پی‌وقوع پدیده گرد و غبار ناشی از ورود ریزگردها به آسمان استان در 48 ساعت گذشته، میزان دید افقی در سطح تمام شهرهای لرستان، کمتر از حد استاندارد است.

وی با بیان اینکه وضعیت جوی لرستان تا 72 ساعت آینده تغییری نمی‌کند، افزود: بر همین اساس میزان دید افقی در شهرهای خرم‌آباد و دورود در این مدت به حدود دو هزار متر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: همچنین بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار، میزان دید افقی در شهرهای الیگودرز، پلدختر و بروجرد نیز اکنون به سه هزار متر کاهش یافته است.

کارشناس هواشناسی لرستان با بیان اینکه میزان دید افقی استاندار در شرایط طبیعی 10 هزار متر است، گفت: میزان دید افقی در شهرستان‌های سلسله و کوهدشت نیز به همین دلیل به حدود چهار هزار متر کاهش یافته است. 

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول