اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران در گفت‏وگو با فارس:

کمبود آب بزرگ‏ترین مانع توسعه کشاورزی در تهران است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران، کمبود آب و منابع تامین این ماده حیاتی را بزرگ‏ترین مانع در مسیر توسعه امور زراعی در مناطق مختلف این استان خواند.

کمبود آب بزرگ‏ترین مانع توسعه کشاورزی در تهران است

مرتضی تمدن در حاشیه نشستی که پیرامون توسعه امور کشاورزی در شهرستان دماوند با حضور مدیرکل مسکن و شهرسازی، مدیرعامل آب منطقه‏ای، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران و سایر مسئولان محلی در کارخانه "امین ‏شیر" رودهن برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر کمبود آب معضلی جهانی است.

وی ادامه داد: از این‌رو، کشت و زرع با استفاده از سبک و سیاق قدیمی غرقابی در تولید محصولات زراعی دیگر توجیه اقتصادی و منطقی ندارد.

تمدن، خواستار همخوانی امور زراعی استان تهران و کشور با فناوری‏های نوین جهانی شد و افزود: در حالی کشاورزی ایران همچنان به منابع در حال کاهش آب متکی است که جهان پر شتاب به سمت و سوی استفاده از پلیمرهای سوپر جاذب پیش می‏رود.

استاندار تهران تصریح کرد: این مواد بی‏ضرر البته نوع استاندارد آن برای سلامت بشر در دوره کاشت به ریشه گیاه افزوده می‏شود.

وی اضافه کرد: مواد سوپر جاذب در زمان بارندگی‏های فصلی تا میزان 500 برابر حجم ابتدایی خود رشد، آب مورد نیاز گیاه را ذخیره و آن را به تدریج وارد چرخه مصرف محصول می‏کند.

تمدن افزود: بدین ترتیب، مصرف آب زراعی به‌عنوان منبع ارزشمند زندگی در کشور به حداقل میزان ممکن رسیده، باغات با آب کمتری مشروب می‏شوند یا با همین میزان آب سطح کشت زراعی توسعه چندین برابری می‏یابد.

استاندار تهران از اجرای آزمایشی این طرح در استان تهران خبر داد و افزود: طرح استفاده از مواد سوپر جاذب پلیمری در چند نقطه از استان تهران به صورت آزمایشی اجرا می‏شود.

وی ادامه داد: در صورت رفع نواقص احتمالی این پروژه، همه نقاط استان و کشور می‏توانند با بهره‏جویی از این مواد تحولی شگرف در تولید محصولات زراعی ایجاد کنند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول