اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

مدیریت آب و خاک راز توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان دارای خاک حاصلخیز و آب کافی است که تنها مدیریت بهینه آب و خاک به توسعه کشاورزی این استان می‌انجامد.

مدیریت آب و خاک راز توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، لازمه توسعه کشاورزی این استان را مدیریت آب و خاک دانست و اظهار کرد: یکی از محورهای مهم اقتصاد در بخش کشاورزی داشتن آب کافی بوده و این در حالیست که سرچشمه 10 درصد آب‌های جاری کشور کهگیلویه و بویراحمد است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن خاک حاصلخیز نیز از عوامل تأثیر‌گذار بر روند پیشرفت کشاورزی است که در مجموع استان کهگیلویه و بویراحمد همه این ظرفیت‌ها را برای توسعه بخش کشاورزی دارد.

نیکزاد بیان کرد: منابع آب کافی در کنار خاک حاصلخیز نویدبخش توسعه کشاورزی و باغداری در استان است که لازم است برنامه‌ریزان این عرصه با آینده‌نگری به توسعه هرچه بیشتر کشاورزی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه قابلیت‌های کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد مهجور واقع شده، تصریح کرد: داشتن منابع کافی آب و خاک به تنهایی منجر به توسعه بخش کشاورزی نمی‌شود بلکه باید توانمندی‌های کشاورزی استان مدیریت شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کشاورزی نقش بسزایی در بالا بردن سطح تولیدات غیر نفتی، توسعه و پیشرفت استان دارد.

نیکزاد توسعه کشاورزی را مترادف با ایجاد اشتغال دانست و بیان کرد: با توسعه کشاورزی و باغداری استان و ایجاد بسترهای مناسب برای تولیدات کشاورزی، آمار اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد نیز بالا می‌رود.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول