اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

400 واحد صنعتی در خراسان رضوی فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: 400 واحد صنعتی استان فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی هستند.

400 واحد صنعتی در خراسان رضوی فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب هستند

سید حسین آقا‌میری در حاشیه بازدید خود از مناطق حفاظت‌شده حیدری و رئیسی نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: یک‌هزار و 600 واحد صنعتی با توجه به نداشتن تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی، تدابیر لازم را برای دفع فاضلاب خود به شکل صحیح و تصفیه‌خانه‌ای ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: تمام شهرک‌های صنعتی استان که ظرفیت آنها ‌تکمیل شده است به تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار و 375 واحد صنعتی در استان فعال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 2 هزار و 560 واحد گازسوز و دیگر واحدها نیز اگر در مسیر لوله‌کشی گاز قرار بگیرند به این سوخت مجهز می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گازسوز کردن کوره‌های دستی آجرپزی یکی از فعالیت‌هایی است که در نیشابور آغاز و هم‌اکنون 80 درصد از 140 کوره موجود در این شهرستان گازسوز شده است که تا پایان سال 91 سوخت مصرفی تمام کوره‌های باقیمانده به این نوع سوخت تبدیل می‌شود.

آقامیری گفت: با گازسوز شدن واحدهای صنعتی در بخش سوخت سنگین مصرف مازوت و نفت گاز تعدیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه منطقه حفاظت‌شده حیدری یکی از بهترین فضاهای حفاظت‌شده کشور است، گفت: در این منطقه نیز از ابتدای سال شش مورد برای شکارچیان ایرانی و پنج مورد برای شکارچیان خارجی پروانه صید صادر شده است که 70 درصد آنها موفق به شکار مجاز قوچ شده‌اند.

وی تصریح کرد: 63 مورد متخلف شکار صید در نیشابور از ابتدای سال تاکنون شناسایی و با آنها برخورد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبق سرشماری‌های به‌ عمل‌ آمده در دو منطقه حفاظت‌شده این شهرستان وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم و بر این اساس در حال حاضر اکثر حیوانات حفاظت‌شده منطقه را آهو، قوچ و میش شامل می‌شوند.

وی با اشاره به نظارت‌های به عمل آمده بر فعالیت‌های صنعتی نیشابور، اظهار داشت: از ابتدای سال 176 مورد بازدید و 141 مورد رسیدگی به شکایات محیط زیستی در سطح استان انجام شده است.

وی گفت: 17 مورد از رسیدگی‌های به عمل آمده نسبت به شکایات مردم از واحدهای صنعتی منجر به اخطار و دو مورد موجب تعطیلی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: علاوه بر این در سال جاری 290 مورد مجوز بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف صنعتی در نیشابور صادر شده است.

وی افزود: انجام فعالیت‌های صنعتی نیشابور باید طبق استانداردهای تعریف شده به مباحث زیست محیطی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر شش مورد صنایع سبز در استان خراسان رضوی معرفی شده‌اند که سه مورد آنها متعلق به نیشابور است که بر این اساس این واحدها در کاهش مصرف انرژی، سوخت و تصفیه فاضلاب خود فعالیت‌های موثری داشته‌اند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول