اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری:

تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب بن 80 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بن نیازمند 80 میلیارد ریال اعتبار است.

تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب بن 80 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر یزدانی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آب شرب استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بن در سال‌ جاری آغاز شده و تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه از نوع لجن فعال هوادهی ممتد است، گفت: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 5 هکتار بنا شده است و قادر خواهد بود در شبانه‌روز 3 هزار و 500  مترمکعب فاضلاب را تصفیه کند.

یزدانی از صرف 72 میلیارد ریال برای احداث این تصفیه‌خانه خبر داد و افزود: تکمیل این تصفیه‌خانه تا مرحله بهره‌برداری نیازمند 80 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح تا افق 25 سال برای جمعیتی افزون بر 20 هزار نفر طراحی شده است، افزود: برای شهر بن تاکنون پنج کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب اجرا شده که بخشی از آن به وسیله حفر تونل تا ارتفاع 15 متر است.

وی افزود: علاوه بر شهر بن، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان نیز در دست ساخت است و به‌زودی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بلداجی نیز آغاز خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه مصمم هستیم تمامی شهرهای این استان را زیرپوشش خدمات فاضلاب قرار دهیم، گفت: هم اکنون در استان پنج تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شده که جمع آوری و تصفیه فاضلاب 12 شهر مهم استان را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در شهرهای شهرکرد، بروجن، فارسان، سامان و جونقان تصفیه خانه فاضلاب شهری ایجاد شده است و با راه‌اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهرهای هفشجان، طاقانک و روستاهای سیرک و نوآباد و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای بن، بلداجی، لردگان و فرادنبه شاخص پوشش فاضلاب جمعیت شهری چهارمحال و بختیاری به بالای 70 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری افزود: امسال مطالعات ایجاد شبکه فاضلاب هشت شهر از جمله سورشجان، کوهرنگ، گهرو، طاقانک، اردل، ناغان، سفید دشت و گندمان انجام شده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول