اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد

توانایی پالایش 6240 مترمکعب فاضلاب صنعتی در مازندران

خبرگزاری فارس: قائم مقام شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی مازندران توانایی پالایش 6 هزار و 240 مترمکعب فاضلاب را دارند.

توانایی پالایش 6240 مترمکعب فاضلاب صنعتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی عمرانی‌راد ظهر امروز در آیین افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی امامزاده عبدالله(ع) آمل که با حضور رئیس سازمان محیط زیست و استاندار مازندران برگزار شد با اعلام اینکه 38 ناحیه و شهرک صنعتی در مازندران فعال است مساحت این شهرک‌ها و ناحیه‌ها را یک‌هزار و 868 هکتار عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 184 واحد صنعتی در این شهرک‌ها مستقر هستند.

عمرانی‌راد با تاکید بر اینکه با میزان مساحت و واحد صنعتی پیش‌بینی می‌شد، 61هزار نفر در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کار باشند، یادآور شد: هم‌اکنون از یک‌هزار و 254 واحد صنعتی در این بخش‌ها فعال شده‌اند که اشتغال 34هزار نفری را ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در هر سال یک تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی مازندران به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: خط مشی سازمان ایجاد شهرک‌ها در کنار مطالعات و ارزیابی‌ها سازمانی است.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با بیان اینکه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها و استقرار صنایع همگن از اقدامات مهم در کاهش اثرات زیست‌محیطی بوده است، اظهار داشت: هم‌اکنون 11 تصفیه‌خانه در 10 شهرک صنعتی مازندران وجود دارد.

وی با بیان اینکه مازندران چهار درصد شهرک‌های صنعتی کشور را در خود جای داده است، بیان داشت: 8.4 تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی کشور در مازندران ایجاد شده است.

عمرانی‌راد با اشاره به اینکه 6 هزار و 240 مترمکعب فاضلاب در تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی مازندران پالایش می‌شود، اذعان داشت: تاکنون هشت میلیارد تومان برای ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در این شهرک‌ها اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه در هفته محیط‌ زیست تلاش می‌کنیم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بابکان و جویبار به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: دو تصفیه‌خانه نیز در مازندران در مرحله واگذاری و اجرای مناقصه قرار دارند.

این مقام مسئول در شهرک‌های صنعتی مازندران ادامه داد: 102 کیلومتر شبکه خانگی فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 100هزار متر مربع فضای سبز در شهرک‌های صنعتی مازندران ایجاد شده است، درباره مشخصات تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل گفت: ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در آمل از سال 84 آغاز شده و این مرکز قادر است 450مترمکعب فاضلاب را در هر شبانه‌روز پالایش کند.

وی گفت: برای ساخت این مجموعه یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

نخستین تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی آمل ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول