اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان خبر داد

تصفیه‌خانه فاضلاب نهاوند افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب نهاوند با اعتبار 100 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

تصفیه‌خانه فاضلاب نهاوند افتتاح شد

مرتضی عزالدین امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان از افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان نهاوند خبر داد و اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان همدان به منظور اجرای پروژه‌ی فاضلاب شهر نهاوند، با جمعیت 75 هزار و 716 متر، ساخت آن را در دو مرحله اول و دوم این شهر را از سال 1371 شروع کرده است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب نهاوند شامل شبکه‌ جمع آوری، خط انتقال و تصفیه‌خانه است، افزود: مشخصات این پروژه شامل حوضچه آرامش و کامل ورودی فاضلاب، مخزن ته نشینی اولیه، مخزن تغلیظ لجن، ساختمان اداری، انبار و تعمیرگاه، نگهبان سازه‌های بسترهای لجن خشک‌کن می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان بیان داشت: هزینه این تصفیه‌خانه 100 میلیارد ریال است که در بخش‌های ساختمانی، محوطه‌سازی، خط انتقال فاضلاب، شبکه‌های فاضلاب، عملیات الکترومکانیکال و خدمات مشاور تا سال 90 هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب شهر نهاوند پس از جمع‌آوری از طریق خطوط اصلی و فرعی به طول 50 کیلومتر به طور ثقلی به وسیله خط انتقالی به قطر 1 هزار و 200 میلی‌متر و به طول 4.8 کیلومتر به تصفیه خانه وارد می‌شود.

عزالدین یادآور شد: این فاضلاب پس از عبور از سازه‌های مسیر تصفیه فیزیکی و شیمیایی شده و پساب فاضلاب پس از کلرزنی به لوله بای متصل و از آن به آبراهه طبیعی هدایت و یا به وسیله تلمبه خانه برای آبیاری اراضی بالادست انتقال می‌یابد.

وی تصریح کرد: لجن از عبور از مخازن تغلیظ و هاضم به بسترهای لجن خشک کن هدایت می شود که در نهایت لجن خشک شده به صورت کود به مصارف کشاورزی می رسد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول