اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی حراسان‌جنوبی:

14 درصد مرگ‌های ناشی از تصادف مربوط به عابران پیاده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از افزایش 4.2 درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات عابران پیاده در 10 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد متوفیان عابر پیاده بر اثر تصادف در این مدت 25 نفر بوده‌اند.

14 درصد مرگ‌های ناشی از تصادف مربوط به عابران پیاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی، محمدرضا نورس اظهار داشت: تعداد کل متوفیان ناشی از تصادف در 10 ماه نخست امسال 184 نفر بوده است.

وی گفت: حدود 14 درصد از تعداد کل متوفیان ناشی از تصادفات را عابران پیاده به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی افزود: از مجموع متوفیان عابر پیاده ناشی از تصادفات ارجاع شده به پزشکی قانونی استان در این مدت 9 نفر زن و 16 نفر مرد بوده‌اند.

نورس با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 64 درصد متوفیان در بیمارستان، 24 درصد در صحنه تصادف، 8 درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و چهار درصد در منزل فوت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: از مجموع 25 نفر متوفی عابر پیاده ناشی از تصادف در 10 ماه نخست امسال تعداد 14 نفر در جاده‌های درون‌شهری، پنج نفر در جاده‌های برون شهری و 6 نفر در جاده‌های روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

*ضربه به سر بیشترین علت فوت در مرگ عابرین پیاده

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی همچنین در مورد علت فوت عابران پیاده گفت: 48 درصد متوفیان بر اثر ضربه سر، 24 درصد بر اثر شکستگی‌های متعدد، چهار درصد بر اثر خونریزی و 24 درصد بر اثر سایر موارد و عوامل ترکیبی فوت شدند.

نورس در مورد شهرستان محل وقوع تصادف گفت: بیرجند با 10 نفر بیشترین و نهبندان با یک نفر کمترین آمار متوفیان عابر پیاده ناشی از تصادفات را در بین شهرستان‌های استان داشته است.

وی ادامه داد: فروردین‌ماه با شش نفر بیشترین و ماه‌های تیر، آذر و دی هر کدام با یک نفر کمترین آمار مرگ عابرین پیاده را در 10 ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول