اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان چاره‌اندیشی کنند

تعطیلی 2 مرکز پزشکی قانونی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های سربیشه و درمیان به دلیل کمبود پزشک تعطیل شده است.

تعطیلی 2 مرکز پزشکی قانونی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا نورس ظهر امروز در بازدید از مراکز پزشکی قانونی استان اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین مشکلات پزشکی قانونی خراسان جنوبی کمبود پزشک است که با توجه به حساسیت و سختی کار در پزشکی قانونی و پایین بودن حقوق و مزایا پزشکان تمایلی برای فعالیت در این مراکز ندارند.
وی این امر را در تعطیلی مراکز پزشکی قانونی استان خراسان جنوبی موثر عنوان کرد و ادامه داد: مرکز پزشکی قانونی سربیشه از نیمه دوم سال جاری و مرکز پزشکی قانونی درمیان از حدود دو سال قبل به علت کمبود پزشک تعطیل شده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: این مهم سبب بالا رفتن هزینه‌های مراجعان برای ارجاع به مرکز استان به ویژه معاینات اجساد شده است.
نورس تصریح کرد: در صورت حمایت مسئولان و همکاری پزشکان با پزشکی قانونی استان این اداره کل آمادگی کامل برای راه‌اندازی مجدد مراکز پزشکی قانونی سربیشه و درمیان را دارد.
وی از برگزاری چندین آزمون استخدامی برای جذب پزشک از ابتدای تأسیس استان تاکنون خبر داد و افزود: اما با وجود اطلاع‌رسانی کشوری، پزشکی در این آزمون شرکت نکرده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اعلام نگرانی در مورد سایر مراکز که متصدی مسئولیت پزشکی قانونی آن با پزشکان معاضدتی است و این پزشکان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی هستند، گفت: در صورت هرگونه انتقالی یا انصراف این افراد شهرستان‌های نهبندان و بشرویه نیز تعطیل می‌شوند.
نورس یادآور شد: در حال حاضر مرکز سرایان و فردوس نیز توسط یک پزشک استخدامی اداره می‌شود.
وی خواستار توجه جدی مسئولان ارشد استان و دولت نسبت به حل این مشکلات شد و اظهار امیدواری کرد: با نگاه ویژه دولت طرح خدمات خاص فوق‌العاده پزشکی قانونی اجرا تا بخشی از این مشکلات رفع شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول