اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پدافند غیرعامل خبر داد

راه‌اندازی میز ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا

خبرگزاری فارس: معاون سازمان پدافند غیرعامل گفت: در وزارت خزانه‌داری آمریکا میز ایران راه‌اندازی شده و همه اقداماتی که علیه ایران باید انجام شود در آنجا تصمیم‌گیری می‌کنند.

راه‌اندازی میز ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری محسن ساسانی ظهر امروز در همایش پدافند غیر عامل در سالن اجتماعات هلال احمر  اظهار داشت: نخستین دلیل پرداختن به پدافند غیرعامل این است که در مقابل تهدیدات دشمن قرار داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه باید در مقابل تهدیدات دشمن، تهدیدمحور عمل کنیم، ادامه داد: هر جا قابلیت‌های ما با تهدید دشمن برابری کند رویکرد ما قابلیت‌محور خواهد بود.

ساسانی با بیان اینکه باید تهدیدات دشمن را مبنا قرار داده و برنامه‌های خود را ساماندهی کنیم، بیان داشت: سرمایه انسانی، اصلی‌ترین سرمایه ما است و نخستین تهدید هم در همین زمینه است.

وی با طرح این سئوال که قرارگاه فرهنگی مازندران کجاست، چه کسی مسئول است و چه اقداماتی در حوزه فرهنگی در این قرارگاه انجام شده است، تصریح کرد: کسانی در برهه‌ای از انقلاب می‌گفتند ما تعامل فرهنگی داریم و تهاجم فرهنگی در کار نیست، این افراد اکنون در انگلیس هستند اما وظیفه ما پاسداری از دستاوردهای انقلاب است.

ساسانی با اشاره به دستگاه‌های حوزه فرهنگ و نقش‌آفرین، ادامه داد: چه کسی در این عرصه تهدید دشمن را رصد و پیش‌بینی می‌کند.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه آمریکا از قدرت هوشمند سخن به میان آورده، اضافه کرد: در قدرت هوشمند، همه مولفه‌های قدرت آن کشور، علیه کشور هدف به کار گرفته می‌شود.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در فضای سایبری و فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات، تهدیدات متفاوتی داریم، گفت: ویروس‌ها و بدافزارهایی که از این طریق در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی دیده می‌شود، از جمله این تهدیدها است.

این مسئول با بیان اینکه قرارگاه دفاع سایبری راه اندازی و ظرف دیروز و امروز همایش دفاع سایبری در مرکز برگزار شده، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 91 مرکز دفاع سایبری مازندران راه‌اندازی شود.

ساسانی با اشاره به اینکه تهدیدات نرم علاوه بر زیرساخت‌های فرهنگی، حوزه اقتصادی را هم تهدید می‌کند، بیان داشت: دشمن هوشمندانه و دقیق فعالیت‌هایش را تنظیم کرده است.

وی گفت: در وزارت خزانه‌داری آمریکا میز ایران راه‌اندازی شده و همه اقداماتی که علیه ایران باید انجام شود در آنجا تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه یک جنگ تمام عیار در این حوزه وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه در این جنگ از ساز و برگ نظامی استفاده نمی‌شود، بروز و ظهور آن کمتر به چشم می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه اقدامات دشمن کاملاً تغییر کرده و به همین دلیل این نوع دفاع ساماندهی شده، تصریح کرد: دفاع غیرعامل تکمیل‌کننده دفاع عامل است.

ساسانی با اشاره به اینکه فناوری‌هایی در این عرصه به کمک دشمن آمده که البته این فناوری‌ها شمشیر دولبه هستند، ادامه داد: اگرچه این فناوری‌ها برای ما تهدید هستند اما گاهی هم فرصتی از این فناوری‌ها برای ما ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 در  اینترنت مانند قرارگاه عملیاتی، سازمانی برای رزم تشکیل داده بودند، یادآور شد: این فضا فرصتی برای بیان منطق ما هم ایجاد کرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه هوشمندانه عمل کردن ما، دشمن را از دستیابی به اطلاعات محروم می‌کند، اضافه کرد: هدف دشمن اکنون تصرف سرزمین نیست بلکه در گام نخست تغییر رفتار رژیم و در گام بعدی تغییر رژِیم را در دست دارد.

این مسئول با بیان اینکه اکنون پادگان‌های نظامی در حلقه نخست تهاجم قرار ندارند، اذعان داشت: دشمن اکنون به پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها چشم دوخته است.

این همایش با همکاری دبیرخانه پدافند غیر عامل استان، بسیج علمی پژوهشی فناوری سپاه کربلا و بسیج کارمندان و کارگران سپاه کربلای مازندران برگزار شد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول