اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

آموزش پدافند غیرعامل در اراک برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر آموزش پدافند غیرعامل به همت بسیجیان پایگاه زینبیه سه اراک و با حضور بیش از 120 نفر از خواهران بسیجی برگزار شد.

آموزش پدافند غیرعامل در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به مناسبت گرامیداشت دهه فجر آموزش پدافند غیرعامل به همت بسیجیان پایگاه زینبیه سه اراک و با حضور بیش از 120 نفر از خواهران بسیجی برگزار شد.

 

فرمانده سپاه اراک صبح امروز در این همایش گفت: پدافند به هرگونه عملی که با استفاده از کلیه وسایل و امکانات موجود به منظور جلوگیری و مقاومت در مقابل پیشروی دشمن و انهدام نیروهای حمله کننده اطلاق می‌شود و پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی که مستلزم به کارگیری جنگ‌افزار نبوده و با اجرای آن از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری می‌شود، اطلاق می‌شود.

سید عطا‌ میرکمالی ادامه داد: بالا بردن قابلیت‌ بقا، استمرار عملیات و فعالیت‌های حیاتی و خدمات‌رسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی در شرایط وقوع تهدید، بحران و جنگ، تقلیل آسیب‌پذیری و کاهش خسارت و صدمات تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، صرفه جویی در هزینه‌های تسلیحاتی و نیروی انسانی، فریب و تحمیل هزینه بیشتر به دشمن و تقویت بازدارندگی و افزایش آستانه مقاومت مردم و نیروی خودی در برابر تهاجمات دشمن از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: مدیریت مردم در زمان جنگ، آموزش آحاد مردم، ارتقای توان رزم و اجرای رزمایش‌های پدافند غیرعامل، عملیات‌های روانی، عرصه بازدارندگی، حفاظت سیستم‌ها و حضور فعال و حداکثری مردم در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی روز از جمله نمونه‌های عرصه فعالیت بسیج در زمینه پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول