اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 7 شهرستان استان زنجان صورت گرفت

برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در هنرستان شهریاری زنجان

خبرگزاری فارس: رزمایش پدافند غیر عامل دانش‌آموزی با حضور مسئولان استانی و همزمان با شهرستان‌های دیگر استان در هنرستان شهید دکتر شهریاری برگزار شد.

برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در هنرستان شهریاری زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رزمایش پدافند غیر عامل دانش‌آموزی ظهر امروز با هدف ارتقای آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان در زمینه به کارگیری فنون دفاع غیر عامل برگزار شد.

اقدامات اجرایی در رزمایش پدافند غیر عامل شامل استتار و اختفا، پوشش و فریب بود که در عملیات اختفا و استتار به استفاده از تورهای استتار ضد رادار و ضد حرارت با هدف کاهش آسیب‌پذیری پناهگاه‌ها، همرنگ سازی پناهگاه‌ها و مواضع خاص با محیط پیرامون به منظور جلوگیری از شناسایی و استفاده از رنگ‌های استتار با هدف کاهش آسیب‌پذیری تاکید شد.

همچنین در عملیات اجرایی پوشش در رزمایش پدافند غیر عامل دانش‌آموزی استفاده از پوشش درختان و فضای سبز در مدارس و به حداقل رساندن آسیب‌ها و کاهش کارایی دشمن با ایجاد پرده دود در مجاورت پناهگاه‌ها و مواضع خاص مد نظر بود.

اجرای طرح‌های پدافندی و مقابله با نفوذ جنگ سایبری دشمن به منظور جلوگیری از دست‌یابی به اهداف مورد نظر،‌ انبوه‌‌سازی و شبیه‌سازی اهداف کاذب با هدف تقلیل توانمندی‌های جنگ‌افزارهای دشمن و ایجاد آتش و دود در مدارس در راستای تداعی مورد هدف قرار گرفتن این محل و انهدام آن به منظور فریب دشمن از جمله اقدامات عملیاتی و اجرایی مرحله فریب محسوب می‌شود.

در این مراسم از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در رویارویی با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام برده شد.

در این رزمایش به هوشیاری بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان اشاره شد و بر کسب آمادگی با تدوین و ترسیم استراتژی دفاعی همه جانبه با لحاظ کردن همه ابعاد یک دفاع مطمئن و کامل تاکید شد.

کاربرد اقدامات پدافند غیر عامل به عنوان مکمل اقدامات عامل با رویکرد نامتقارن در یک محیط جنگ مدرن، حداقل آسیب پذیری را برای نیروهای خودی دارد.

همچنین پدافند غیر عامل با ایجاد آمادگی روحی و ذهنی در دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

این رزمایش با همکاری، اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، سپاه ناحیه زنجان، جمعیت حلال احمر، آتش نشانی و حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی سید مجتبی موسوی در هنرستان شهید دکتر شهریاری برگزار شد.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول