اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال سیاسی:

انتخابات ایران دموکراسی واقعی است

خبرگزاری فارس: یک فعال سیاسی گفت: انتخابات ایران دموکراسی واقعی و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات تایید نظام اسلامی است.

انتخابات ایران دموکراسی واقعی است

مظفر نامدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات مجلس نهم، مردم‌سالاری دینی را از شاخصه‌های مهم نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: انتخابات تجلی عینی حضور و مشارکت مردم در صحنه است.

وی با بیان اینکه انتخابات از جمله اتفاق‌های مهم کشور است تصریح کرد: انتخابات از جمله مباحث مهمی است که هر کس می‌تواند تمایل به مشارکت داشته باشد و نظام اسلامی جزو استثناهای نظام‌های مردم‌سالاری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هر سال به طور میانگین یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های انتخابات کشور این است که هدایت شده از طریق گروه‌های خاص سیاسی که عموما در فضاهای انتخاباتی سیطره دارند، نیست.

وی افزود: در کشور ما احزاب به خوبی نهادینه نیستند و این مسئله پیش از اینکه به جامعه ما برگردد به خودشان برمی‌گردد و به طور طبیعی مردم در کندوهای حزبی سازماندهی نمی‌شوند که از آنجا وارد فضای انتخاباتی شوند و انتخابات ایران دموکراسی واقعی است.

نامدار درباره آزادی برگزاری انتخابات در ایران بیان داشت: در فضای انتخاباتی نظیر انتخابات دولت هفتم به ظاهر تمام رسانه‌ها اینگونه سازماندهی کرده بودند که نگاه‌ها به طرف یک شخص خاص بود اما وقتی نتیجه انتخابات مشخص شد همان شخصی که تصور می‌کردند که نظام روی آن تاکیدی ندارد برنده انتخابات می‌شود و بالای 10 میلیون از کسی که قرار بود نظام روی آن سرمایه‌گذاری کند بیشتر رأی می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ایران دارای فضای باز و خوبی است ابراز داشت: انتخابات ایران مشارکت حداکثری مردم را رقم می‌زند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس نهم را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: دشمن اغلب تمایلی به حضور و مشارکت مردم در انتخابات را ندارد اما می‌بیند که مردم خارج از سازمان‌های حزبی تمایل به حضور در انتخابات را نشان می‌دهند و این حجم مشارکت مردم کشور استثنایی است.

وی به حضور مردم پس از فتنه سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: حضور حداکثری مردم در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی به ویژه در انتخابات به نوعی تایید نظام است.

نامدار انتخابات مجلس نهم را خوب و با حضور حداکثری مردم پیش‌بینی کرد و اذعان داشت: مجلس جای هزینه کردن تجربه است و باید نمایندگان قوی داشته باشد.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول