اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق‌ تخصص بیماری‌های خون‌شناسی کردستان:

پیشرفته‌ترین بخش رادیوتراپی ایران در کردستان است

خبرگزاری فارس: فوق تخصص بیماری‌های خون‌شناسی و انکولوژی کردستان گفت: در حال حاضر پیشرفته‌ترین بخش رادیوتراپی ایران در استان کردستان است که این زمینه‌ای برای شناسایی بیماری سرطان و کنترل آن است.

پیشرفته‌ترین بخش رادیوتراپی ایران در کردستان است

رضا خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بیماران کردستانی مبتلا به انواع سرطان‌ها باید قدر امکانات استان را بدانند تا برای درمان مجبور به خارج از استان و متحمل هزینه‌های گزاف و صرف وقت نشوند.

فوق تخصص بیماری‌های خون‌شناسی و انکولوژی مرکز پزشکی آموزشی درمانی توحید سنندج در ادامه بیان داشت: وجود متخصصان هماتولوژی و آنکولوژی، پاتولوژیست، جراحان ماهر، کادر پزشکی کامل و دستگاه شتاب‌دهنده خطی و سایر تجهیزات در زمینه شناسایی و درمان انواع سرطان‌ها، استان کردستان را به یکی از استان‌های مجهز در امر مبارزه با سرطان تبدیل کرده است.

خلیلی تصریح کرد: با وجود این بخش مجهز و پیشرفته در استان دیگر نیازی به مراجعه بیماران به سایر استان‌ها و یا تهران نیست.

به گفته وی تمام داروهای شیمی درمان که بیماران سرطانی نیاز دارند در استان کردستان موجود است و بیماران از تمام نقاط استان می‌توانند برای دریافت داروهای کمیاب به داروخانه هلال احمر کردستان و بیمارستان توحید در شهر سنندج مراجعه کنند.

فوق تخصص بیماری‌های خون‌شناسی و انکولوژی کردستان در ادامه گفت: استفاده از انواع تکنیک‌های پیشرفته از قبیل ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن برای تشخیص بیماری و میزان روند آن، شیمی درمانی و رادیولوژی از دیگر امکانات و تجهیزات لازم در مرکز پزشکی آموزشی درمانی توحید سنندج است.

خلیلی افزود: درصدی از بیماران سرطانی، اطلاعی از امکانات تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه خون و انکولوژی رشته‌ای است که به بیماری‌های خون و سرطان ارتباط دارد و تمامی انواع بیماری‌های سرطان را شامل می‌شود خاطر نشان کرد: انواع سرطان‌ها از جمله بیماران دچار اختلالات ارثی خون، بیماران دچار اختلالات اکتسابی خون، هموفیلی، تالاسمی و بیماران دچار اختلالات انعقادی خون جزء زیر مجموعه این دسته از بیماری‌ها هستند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول