اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در صورتی که فردی 10 کیلو وزن خود را کاهش دهد، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی صفوی ظهر امروز در همایش غذای سالم که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بروز 60 درصد از بیماری‌های متابولیک به تغذیه باز می‌گردد.

وی بیان داشت: با توجه به نحوه تولیدات محصولات غذایی در کشور، پیش بینی می‌شود که 20 سال آینده، رتبه مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشی بگیرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه نظارت بر محصولات غذایی را باید از مزرعه آغاز و تا اینکه به سلول بدن می‌رسد، ارتقا دهیم، تصریح کرد: 85 درصد از بار بیماری‌های در کشورهای در حال توسعه با درآمد پایین از نوع تغذیه مصرفی مردم است که این میزان در کشورهای توسعه یافته به 77 درصد می‌رسد.

وی از ابتلا 52 درصد مردان ایران به سرطان و 23 درصد زنان به این بیماری در کشور خبر داد و افزود: سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان ایران رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

صفوی ادامه داد: 23 درصد از تمام سرطان‌ها در کشور، سرطان سینه است که بیشتر به دلیل تکثیر کنترل نشده بافت‌های بدن ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه طول عمر یک مرد ایرانی به طور متوسط، 72 سال است که عمر زنان یک سال بیشتر از مردان است، گفت: بر اساس تحقیقات، مشخص شده که خوراک‌های دریایی در بهبود شیوه زندگی موثر است و همین امر سبب طول عمر ژاپنی‌ها 10 سال بیشتر از ایرانیان شده است.

دبیر علمی همایش غذای سالم بیان داشت: امروزه کارخانجات فراورده‌های گوشتی به دنبال جایگزینی مناسبی برای نیترات و نیتریدهای که عامل سرطان‌زایی در سوسیس و کالباس شناخته شده، هستند و این در حالی است که کارخانجات نوشابه ساز هم محصولات خود را به سمت بدون قند برده‌اند.

وی تاکید کرد: سرطان‌های شایع در کشورهای توسعه یافته شامل ریه، کولون، سینه و پروستات است و در کشورهای در حال توسعه مثل معده، کبد و مری شده است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که صحبت از مصرف سبزیجات می‌شود، بدنم می‌لرزد، اضافه کرد:  با توجه به اینکه مصرف سبزی و میوه برای سلامتی افراد توصیه می‌شود اما به دلیل استفاده زیاد از سموم و آفات، در مصرف سبزیجات تردید دارم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول