اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس رسانه:

ضعف مدیریت رسانه و مدیریت بحران در لرستان مشکل‌ساز می‌شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس رسانه نسبت به عواقب ضعف آموزش و مدیریت رسانه و مدیریت بحران در لرستان هشدار داد و خواستار رفع این نقایص از طریق راه اندازی‌ رشته‌های مرتبط دانشگاهی و برگزاری دوره‌های آموزش ضمنی در این حوزه‌ها شد.

ضعف مدیریت رسانه و مدیریت بحران در لرستان مشکل‌ساز می‌شود

محمود کوماس‌جودکی در آستانه انتخابات مجلس نهم در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: عدم توجه به مدیریت رسانه و مدیریت بحران در لرستان عواقبی غیر قابل جبران را به دنبال دارد و اگر در این رابطه اقدامی صورت نگیرد با برخوردن به کوچک‌ترین اتفاق و یا حادثه‌ای باید منتظر هر‌گونه حادثه‌ بزرگ‌تر رسانه‌ای باشیم.

مسئول انجمن رسانه سازمان بسیج هنرمندان در ادامه گفت: کمیته رسانه‌ها هر چند در حد مطلوب نیست، اما در شرایط کنونی قابل قبول است و باید به دنبال کیفیت محتوای رسانه و جریان سازی‌های مثبت خبری توسط این تعداد رسانه در استان باشیم.

وی افزود: متأسفانه امروز معیشت اصحاب رسانه به مهم‌ترین دغدغه‌ی رسانه‌های استان تبدیل شده است و کمتر رسانه‌ای به دنبال کیفیت و تولید مطالب تأثیر‌گذار و با ارزش می‌رود، چرا که هیچ‌گونه کنترلی بر ورود افراد به این حوزه در استان صورت نمی‌گیرد.

کوماس جودکی با اشاره به ضرورت توجه به آموزش‌های ضمنی و آکادمیک خبرنگاران، گفت: متأسفانه در لرستان و حتی غرب کشور، جای خالی دانشکده‌های خبر و علوم ارتباطات به ویژه رشته‌های مرتبط با تخصص‌های رسانه‌ای از جمله علوم ارتباطات اجتماعی، روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، مدیریت رسانه، مدیریت فرهنگی و مدیریت بحران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کاملاً احساس می‌شود، اما هنوز در این راستا هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است.

این روزنامه‌نگار یادآورشد: ضرورت اقتصاد رسانه موجب شده است، تا مدیران رسانه‌های استان از دانش و تخصص خبرنگاران غافل شوند و به جای آن از بازاریاب‌های غیر حرفه‌ای و به نوعی از «رپرتاژ- آگهی» بگیران به عنوان خبرنگار و نویسنده استفاده کنند.

وی با انتقاد از عملکرد متولیان رسانه‌ها در کشور گفت: متأسفانه مجوز نشریه و روزنامه‌ بدون توجه به تخصص و دانش افراد و حتی توجه به تمکن مالی آنان صادر می‌شود و بعضاً به تبع آن مشاهده می‌شود، که برای بازار‌یاب‌ها، رانندگان تاکسی و حتی دکه‌داران و روزنامه‌ فروش‌ها نیز کارت خبرنگاری صادر شده است و آنها به مثابه یک نویسنده و روزنامه‌نگار نه تنها از مزایای اندک این حرفه بهره‌مند می‌شوند، بلکه پا را فراتر گذاشته به اعتبار همان کارت خبرنگاری وارد دفتر مدیران شده و به چانه‌زنی و معامله و حتی استخدام نیرو در دستگاه‌ها و ادارات مختلف مبادرت می‌ورزند.

کوماس‌جودکی این‌گونه موارد ولو اندک را توهین به قلم و بی‌حرمتی به حرفه‌ پیامبرگونه‌ی پیام‌رسانان و خبرنگاران دانست و خاطر‌نشان کرد: قانون مطبوعات و رسانه‌ها دچار مشکلات و نقایص عدیده‌ای است که مجلس، دولت و شورای نگهبان همچنان از طرح و تصویب قانون جدید جامع رسانه‌ها غافل هستند و در این بین، این مردم و خبرنگاران هستند، که دچار خسران و زیان می‌شوند.

مسئول انجمن رسانه سازمان بسیج هنرمندان ابراز امیدواری ‌کرد که تصویب قانون جامع مطبوعات و رسانه‌ها نخستین مصوبه و قانون مجلس نهم  باشد و گفت: توجه به دانش، تخصص، تعهد و معیشت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران موجب تقویت بنیان فرهنگی جامعه‌ی اطلاعاتی می‌شود و هر چه از این ضرورت‌ها غافل باشیم باید منتظر عواقب جبران نشدنی آن نزد جامعه و افکار عمومی باشیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول