اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته تبلیغات ستاد انتخابات آذربایجان غربی تاکید کرد

آشنایی درست اصحاب رسانه با قانون انتخابات

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات آذربایجان غربی به آشنایی درست اصحاب رسانه با قانون انتخابات تاکید کرد.

آشنایی درست اصحاب رسانه با قانون انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی‌اصغر شادجو پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با فعالان حوزه رسانه که پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی ‌در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تشکیل شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله انتخابات رهنمودهای مختلفی دارند.

وی تصریح کرد: در این برهه حساس تاریخی رسانه‌های جمعی رسالت سنگینی بر دوش دارند به طوری که باید فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری چراغ راه خود قرار دهند تا بیش از بیش زمینه برای حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات فراهم شود و همه با شوری مضاعف و توصیف‌نشدنی برای انجام دادن این تکلیف سیاسی و اجتماعی خود پای صندوق‌های رای حضور یابند.

این مسئول مشارکت گسترده، عدالت‌محوری، قانونمندی، امانت‌داری شعارهای انتخابات پیش‌رو دانست و خاطرنشان کرد: نشریات، روزنامه‌ها، رسانه‌های مجازی و ... باید به اندازه بضاعت و مطابق با سیاست خود برای جامه عمل پوشاندن به شعائر مذکور بیش از بیش تلاش کنند.

شادجو آشنایی درست اصحاب رسانه با قانون انتخابات را خواستار شد و گفت: خبرنگاران، تحلیل‌گران و روزنامه‌نگاران هر یک مطابق با دیدگاه و برداشت خود برای تحلیل جریان انتخابات و انتشار اخبار آن به قلم دست خواهند برد از این رو می‌طلبد با مطالعه کردن قانون انتخابات و مطبوعات مبادرت کنند تا در این راستا بهتر ایفای نقش کرده و به مشکلی دچار نشوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون خانواده رسانه استان متشکل از افراد بابصیرت، تونا و فعال است ادامه داد: خبرنگاران فعلی بر استان و رویدادهای مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی آن به طور کامل اشراف دارند بر این اساس تحلیل و گزارش‌هایی تاثیرگذار و مفید به نگارش درمی‌آورند از این رو انتظار می‌رود در انتخابات مجلس نیز به بهترین شکل نقش‌آفرینی کنند.

مسئول کمیته تبلیغ و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه باید از تبلیغ وعده‌های اغراق‌آمیز کاندیدها پرهیز شود اظهار داشت: اصحاب رسانه باید دقت و اشرافیت داشته باشند که به طور ناخواسته توسط یک شخص کاندید دیگری را تخریب نکنند چرا که این موضوع با اخلاق حرفه‌ای مغایرت کامل دارد.

شادجو با بیان اینکه 5 هزار بروشور تبلیغاتی برای فضاسازی شهری آماده شده است گفت: مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور استان مانند انتخابات‌ سال‌های گذشته همراهی و حضور حداکثری خواهند داشت ولی با این همه باید در راستای بسترسازی و ایجاد انگیزه بین اقشار مختلف گام برداشته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود بین گروه‌های مختلف جامعه اعم از انجمن خبرنگاران، انجمن هنرمندان، تشکل‌های بسیج و ... برای خلق حماسه‌ای فراموش نشدنی نهایت استفاده را برد همچنین باید ابزارهای ارتباطی نوین مانند پیامک، سایت‌های اینترنتی و .. به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از مقایسه انتخابات مجلس با سایر انتخابات‌های پشت‌سر گذاشته اجتناب شود اظهار داشت: به طور قطع انتخابات مجلس با ریاست جمهوری، خبرگان و غیره هم از نظر ساختار و هم چگونگی شکل‌کیری حضور مردمی تفاوت‌های بنیادین دارند از طرف دیگر زمان برگزاری هر انتخابات شرایط اجتماعی و مقتضیات زمان متفاوت است بر این اساس از مقایسه انتخابات‌ها با یکدیگر باید به طور جدی اجتناب شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول