اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی:

برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موضوع تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و افزایش روزافزون این موضوع در جامعه مجازی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های رسانه دیجیتال در جهان کنونی یک ضرورت است.

برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم افشاری عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان جنوبی  و در مصاحبه با خبرنگار فارس اظهار داشت: این نمایشگاه که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می‌شود، تحولی در بحث نرم‌افزاری در استان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه برای مردم استان نیز بسیار مناسب و کاربردی بوده و در صحبت‌هایی که با متخصصان فناوری اطلاعات داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که پیشرفت‌های مناسبی در این زمینه داشته‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی افزود: این پیشرفت‌ها به وسیله مهندسین و دانشمندان جوان استان محقق شده است.

* نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال وظیفه خود را انجام داده است

افشاری از اقدام ارشاد در تخفیف 50 درصدی فروش محصولات دیجیتال تشکر کرد و افزود: استقبال مردم نشان‌دهنده این موضوع است که نمایشگاه وظیفه خود را انجام داده است.

وی برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی را یک ضرورت دانست و ادامه داد: در بحث تهاجم فرهنگی از طریق فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی بسیار آسیب‌پذیر هستیم که برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در موضوع آگاهی‌بخشی به عموم مردم تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها را مهم دانست و افزود: باید از کارگاه‌های برگزار شده مستندسازی شده و فیلم‌های آن در اختیار مردم قرار گیرد تا آموزش‌های لازم به آنها منتقل شود.

افشاری شبکه‌های اجتماعی غربی از جمله فیس‌بوک را خطرناک دانست و افزود: بسیاری از مردم ناآگاهانه در چنین فضاهایی قرار می‌گیرند و به سران این شبکه‌ها در پیاده‌سازی اهداف خاص سیاسی خویش کمک می‌کنند که با آگاهی‌بخشی به آنها می‌توان از اتفاق افتادن این مورد جلوگیری به عمل آورد.

* خراسان جنوبی در بحث رسانه‌های دیجیتال جای کار دارد

وی در ارتباط با وضعیت خراسان جنوبی در زمینه رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: استان جای کار زیادی دارد و فعلا خراسان جنوبی از سایر استان‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه فاصله دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به این سؤال که استانداری چه برنامه‌ای برای پیشرفت رسانه‌های دیجیتال در استان دارد، بیان داشت: استانداری از افرادی که به این نهاد مراجعه می‌کنند، به شکل‌های مختلف حمایت به عمل می‌آورد تا بتوانیم استان را به سطح اول کشور در این زمینه برسانیم.

افشاری حمایت مالی از گروه‌های مختلف پیش رو در زمینه رسانه‌های دیجیتال را از وظایف تعریف شده برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ادامه داد: مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی نیز در راستای همین حمایت‌ها شکل گرفته است که اینک حدود 100 عضو در سطح استان دارد.

وی افزود: اما از لحاظ ایده‌پردازی باید کار بیشتری در استان صورت گیرد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

* حضور مردم نشانگر احساس نیاز آنهاست

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی بازدید مردم از این نمایشگاه را مناسب دانست و افزود: با توجه به این موضوع که تبلیغات زیادی در این زمینه صورت نگرفته بود، فکر نمی‌کردم که مردم تا به این حد وقت گذاشته و به بازدید از نمایشگاه بپردازند.

افشاری حضور پرشور مردم در نمایشگاه را نشانه احساس نیاز آنها دانست و افزود: ما وظیفه داریم که پاسخ مناسب به این نیازهای مردم بدهیم.

وی هزینه صورت گرفته در این نمایشگاه به منظور حمایت‌های یارانه‌ای از مردم و فروشندگان را بالغ بر 100 میلیون تومان دانست و افزود: سعی ما بر برگزاری هر ساله این نمایشگاه در استان است اما باید در وهله اول منابع مالی این مهم تهیه شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول