اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

احداث نمایشگاه دائمی کتاب در شهرک چاپ و نشر قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از احداث نمایشگاه دائمی کتاب در شهرک چاپ و نشر خبر داد و گفت: قرار گرفتن نمایشگاه دائمی کتاب در شهرک چاپ و نشر شرایط مناسبی را برای مردم استان قم و سایر کسانی که از این مسیر حرکت می‌کنند، فراهم می‌کند.

احداث نمایشگاه دائمی کتاب در شهرک چاپ و نشر قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه مبلغ 600 میلیون تومان اعتبار برای خرید کتاب به مدارس هدیه خواهد شد.

وی افزود: مربیان و مدیران مدارس استان قم می‌توانند از کتب مورد نیاز کتابخانه مدارس محل خدمت خود به صورت رایگان خرید کنند و این نمایشگاه فرصتی برای خرید سایر کتب مورد نیاز مدارس با تخفیف مطلوب است.

استاندار قم به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد کتاب در ماه‌های پایانی سال اشاره و ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب فصل با نشاط فرهنگی را برای استان قم رقم زد.

وی استان قم را در زمینه فرهنگی دارای ظرفیت بالایی دانست و بیان کرد: جایگاه استان قم به دلیل مرکز نشر مطالعات و فرهنگ دینی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد را می‌طلبد و اقتضا می‌کند که به فرهنگ کتابخوانی در این استان توجه بیشتری داشته باشیم.

موسی‌پور ادامه داد: برای زیر ساخت‌های فرهنگ کتاب وکتاب خوانی باید برنامه جامعی تدوین کنیم که تا حدودی این زیرساخت‌ها مهیا شده است.

وی ایجاد کتابخانه را یکی از بسترها و زیرساخت فرهنگ مطالعه عنوان کرد و گفت: برای کشوری که در تلاش است به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند باید مکان‌های مناسبی برای یادگیری و کتابخانه وجود داشته باشد.

استاندار قم اضافه کرد: در استان قم کارهای خوبی در سه سال اخیر صورت گرفته است که از جمله این اقدامات می‌توان به احداث چهار کتابخانه اشاره کرد که بعد از به پایان رسیدن می‌تواند کمک شایانی به گسترش فرهنگ مطالعه در استان داشته باشد.

وی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی از جمله چهار کتابخانه در دست احداث است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

موسی‌پور به احداث تالار بزرگ مرکزی شهر و ‌مجتمع فرهنگی پردیسان اشاره کرد و گفت: با به پایان رسیدن این دو مجتمع بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی تامین می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده است در بدنه طرح حرم تا جمکران مکانی برای ایجاد برنامه‌های فرهنگی از جمله کتابخوانی ایجاد خواهد شد.

استاندار قم اضافه کرد: پیش‌بینی شده است در شهرک چاپ و نشر استان قم نمایشگاه دائمی کتاب احداث شود و قرار گرفتن نمایشگاه کتاب شرایط مناسبی را برای مردم استان قم و سایر کسانی که از این مسیر حرکت می‌کنند، فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول