اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

فضای مجازی در جامعه امروز یک قدرت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با اشاره به رایج شدن اینترنت در بین مردم گفت: در جوامع امروزی فضای مجازی به عنوان یک قدرت محسوب می‌شود.

فضای مجازی در جامعه امروز یک قدرت است

حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی‌بیرجندی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: غرفه‌های موجود نسبتاً خوب هستند، ولی نوآوری قابل توجهی در این نمایشگاه وجود ندارد و نرم‌افزار ویژه‌ای به چشم نمی‌آید.

وی نقش برگزاری نمایشگاه را برای استان خراسان‌جنوبی بسیار مفید دانست و افزود: فضای مجازی امروز جایگاه خود را باز کرده و اینک به عنوان یک قدرت به حساب می‌آید.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مردم باید متوجه این موضوع شده و با استفاده از این فضا بتوانند در اشاعه مناسب آن یاری‌گر باشند.

*فضای مجازی یک تیغ دو دم است

رضایی فضای مجازی را به یک تیغ دو دم تشبیه کرد و افزود: می‌توان از این فضا، هم استفاده خوب و مناسب و هم استفاده نامناسب داشت.

وی افزود: باید مسئولان و مردم تلاش خود را در راستای استفاده مناسب و مثبت از این ابزار به کار گیرند.

امام جمعه بیرجند در پاسخ به این سؤال که غرفه‌های دینی را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: بسیاری از غرفه‌های موجود در زمینه دینی فعالیت داشتند و حتی زمینه‌های آموزشی نیز به وسیله دین بیان شده بود.

رضایی ادامه داد: نرم‌افزارهای خاص قرآنی برای سنین مختلف و در بخش‌های گوناگون مانند احکام، داستان، تحقیقات قرآنی و فرهنگ اهل‌بیت در نمایشگاه وجود داشتند که نوعاً وارد جامعه شده و مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرند.

*مجموعه فضای مجازی، رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارها ابزار هستند

وی، نمایشگاه را مکان عرضه زحمات گروه‌های گوناگون دانست و افزود: این موضوع که ما از نتیجه زحمات دیگران به خوبی استفاده کنیم بسیار مهم است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به نرم‌افزار تبدیل گفتار به نوشتار موجود در نمایشگاه، گفت: این نرم‌افزار که توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف طراحی و ساخته شده است، توان بالای جوانان ایرانی در تولید نرم‌افزارهای مهم و کاربردی را گوشزد می‌کند.

رضایی مجموعه فضای مجازی، رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارها را ابزار دانست و افزود: ما باید حداکثر توان خود را در راستای استفاده از این ابزار به منظور اشاعه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی خویش بگذاریم.

وی افزود: معارف قرآن، ادبیات و فرهنگ ما و فرهنگ اهل‌بیت(ع) را می‌توانیم به راحتی از این طریق اشاعه دهیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: با استفاده از ابزاری مانند صوت، تصویر، نقاشی و کاریکاتور در نرم‌افزارهای مختلف، می‌توانیم حقایق دینی مهم را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

*جوامع غربی محتوای مناسبی برای بیان ندارند

رضایی مشکل کنونی جوامع غربی را نبود محتوا با وجود داشتن ابزار مناسب دانست و افزود: ما با داشتن محتوای مناسب و غنی اگر بتوانیم از این ابزار استفاده کنیم، می‌توانیم به جایگاه واقعی خود در سطح جهان دست یابیم.

وی زبان فارسی را یکی از پرکاربردترین و غنی‌ترین زبان‌ها در فضای مجازی دانست و افزود: این امر به این دلیل انجام شده است که افراد باهوش جامعه ما متوجه اهمیت این فضا شده و از آن استفاده مناسب کرده‌اند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به افزایش روزافزون تهاجم فرهنگی در سطح رسانه‌های دیجیتال، تصریح کرد: والدین در گذشته به منظور جلوگیری از بروز ناهنجاری در کودکان، مانع فیزیکی بر سر راه آنان ایجاد می‌کردند.

رضایی افزود: امروز دیگر امکان پیش گرفتن تقوای گلخانه‌ای و ایجاد مانع فیزیکی بر سر راه کودکان نیست و باید کودکان به تقوای متانت دست یابند.

وی ادامه داد: امروزه با راه‌یابی فضای مجازی به زندگی انسان‌ها ما باید تلاش خود را در ایجاد تقوای متانت به وسیله آگاهی دادن به افراد جامعه افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول