اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال صورت می‌گیرد

جدال والیبالیست‌های ملی‌پوش در نصف جهان

خبرگزاری فارس: در یکی از حساس‌ترین دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال، والیبالیست‌های ملی‌پوش دو تیم لیگ برتری کاله مازندران و گیتی‌پسند اصفهان در نصف جهان با یکدیگر دیدار می‌کنند.

جدال والیبالیست‌های ملی‌پوش در نصف جهان

 به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در یازدهمین دیدار دور برگشت و هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور، شامگاه امروز یکشنبه دو تیم والیبال کشورمان که توانستند خریدهای بزرگی داشته باشند مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

تقابل والیبالیست‌های ملی‌پوش دو تیم لیگ برتری کاله مازندران و گیتی‌پسند اصفهان در نصف جهان یکی از دیدنی‌ترین صحنه‌های والیبال کشورمان در پایان سال 1390 را رقم خواهد زند.

نکته دیگری که بیش از پیش بر حساسیت این رویارویی می‌افزاید دیدار پرحاشیه دور رفت این دو تیم بوده که در آمل با دخالت تماشاگران نیمه‌تمام ماند و در پایان با رای کمیته انضباطی باخت سه بر صفر، انجام بازی خانگی بدون تماشاگر و جریمه نقدی حاصل آن بود.

کاله مازندران می‌خواهد با پیروزی خارج خانه انتقام دیدار رفت را از اصفهانی‌ها بگیرد و با کسب حداکثر امتیاز جایگاه خود در مکان دوم جدول را استحکام بخشد.

در بازی گذشته نیز بازیکنان کاله در سالن 2 هزار نفری پیامبر اعظم(ص) آمل میزبان باریج اسانس بودند که در دیداری سخت و حساس با نتیجه سه بر دو نماینده کاشان را با شکست بدرقه کردند.

گیتی‌پسند نیز هفته گذشته را در خانه با هاوش گنبد دیدار کرد که در پایان با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. 

فدراسیون والیبال امیدوار حاتمی پیشکسوت والیبال کشورمان را برای این دیدار حساس برگزیده و حسین پورکاشیان و نادر انصاری از داوران بین‌المللی والیبال را برای قضاوت آن انتخاب کرده است.

تیم گیتی‌پسند اصفهان ابتدای کار خود در لیگ برتر را با خریدهای چند صد میلیونی و حضور مصطفی کارخانه سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان آغاز کرده و بعد از عدم نتیجه‌گیری مطلوب به جای او غلامرضا مومنی مقدم در راس کادر فنی این تیم قرار گرفت ولی این مربی جوان نیز نتوانست با وجود بازیکنان نامی نظر مالک این باشگاه را جذب کند.

هم‌اکنون خوان سی‌چلو آرژانتینی کمک خولیو ولاسکو کار هدایت گیتی‌پسند را برعهده دارد و توانست تا حد زیادی این تیم را سروسامان بخشد.

در دیگر دیدارهای این هفته، تیم‌های مدعی خودروساز با آذری‌های کشورمان دیدار می‌کنند که سایپای البرز در کرج به دیدار شهرداری تبریز می‌رود و پیکان تهران نیز خارج خانه با شهرداری ارومیه روبرو می‌شود. 

در ترکیب احتمالی کاله مازندران که سرمربیگری آن را بهروز عطایی مربی نام‌آشنا و حرفه‌ای کشورمان برعهده دارد، بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه‌ای همچون علیرضا نادی، فرهاد نظری افشار، میرسعید معروف، حمزه زرینی، عادل غلامی، آرش صادقیانی، رضا قرا، سانجای کومار، میلاد عبادی‌پور، مهدی رنجبر و وحید سیدعباسی جای خواهند داشت.

عبدالرضا علیزاده لیبروی ارزشمند کاله مازندران که سه هفته گذشته را به دلیل مصدومیت ناحیه کتف از دست داد به احتمال فراوان در ترکیب اصلی تیمش جای خواهد داشت، ولی شهرام محمودی پشت‌خط زن این تیم همچنان در کمند مصدومیت به سر می‌برد.

در ترکیب احتمالی گیتی‌پسند اصفهان که مربیگری آن را خوان سی‌چلو آرژانتینی برعهده دارد، دو بازیکن خارجی به نام‌های برنو آگویتیا فورتادو بلندزن برزیلی و الکساندر شین پاسور استرالیایی از چهره‌های شاخص هستند.

همچنین ملی‌پوشان باتجربه‌ای همانند محمد ترکاشوند، سید مهدی بازارگرد، امیر حسینی، مجتبی شبان، جواد محمدی‌نژاد، سید محمد موسوی عراقی، فرهاد ظریف، حامد رضایی و علی سجادی کلکسیون والیبالیست‌های نماینده اصفهان را کامل کردند.

سیدعلی سجادی که سال‌های گذشته در کاله مازندران توپ می‌زد ولی امسال به گیتی‌پسند اصفهان پیوست چند هفته‌ای را به دلیل مصدومیت از دست داده، ولی حضور او مقابل کاله مازندران بسیار محتمل است.

بعد پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر، کاله مازندران با 19 پیروزی و سه شکست و 53 امتیاز بعد از سایپای البرز صدرنشین که 57 امتیاز در کارنامه دارد، به دلیل پیروزی بیشتر نسبت به پیکان در مکان دوم جدول لیگ برتر جای دارد.

گیتی‌پسند اصفهان نیز با کسب 14 پیروزی و هشت شکست از مجموع بیست و دو هفته گذشته 40 امتیازی است و در رده پنجم جدول این دوره از رقابت‌ها جای گرفته است.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول