اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در نیشابور آغاز شد

خبرگزاری فارس: مرور چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی تربیتی رشد و نهمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزان فیلم‌ساز در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، آغاز به کار کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در نیشابور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، عصر امروز در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: 64 فیلم از 29 کشور جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در نیشابور شرکت داشته‌اند که به مدت شش روز برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان اکران می‌شود.

مجتبی حیدری افزود: با زمان‌بندی انجام‌شده در این مدت بیش از سه هزار نفر از این فیلم‌ها دیدن می‌کنند.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم رشد یک رویداد فرهنگی، آموزشی، تربیتی و علمی است که هر‌ساله به منظور تبادل فرهنگی و آشنایی با فرهنگ و پیشرفت‌های علمی سایر ملل برگزار می‌شود.  

در همین پیوند، رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور گفت: باید از هنر برای شناساندن زیبایی‌ها به نسل جوان و نوجوان دانش‌آموز استفاده شود.

محمدیوسف سپهری‌راد افزود: شاه‌بیت تربیت، هنر است و انسان ذاتا هنر را دوست دارد.

وی اظهار داشت: با زبان هنری می‌توان خیلی از مفاهیم را زیباتر به دانش‌آموزان آموخت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم بستر فرهنگی بهتری را برای دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به مسائل فرهنگی هستند، فراهم کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور خطاب به مدیران مدارس یادآور شد: هنر باید بیشتر در زمینه تدریس دروس دانش‌آموزان استفاده شود چرا که سبب افزایش بهره‌وری، علاقه‌مندی و کشف استعدادهای آن‌ها می‌شود.

سپهری‌راد گفت: برای رسیدن به تحول بنیادین و اجرایی شدن آن باید از این فرصت هنری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مدیران سعی داشته باشند در این تحول فرهنگی به آموزش سمعی بصری بیشتر توجه کنند که یقینا در هوشمندسازی مدارس بسیار موثر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور با اشاره به وقوع زلزله نیشابور اظهار کرد: نه مدرسه بزرگ در هنگام زلزله کلاس درس داشتند ولی بسیار خوب مدیریت شدند و به لطف خدا هیچ مشکلی پیش نیامد.

وی گفت: بعد از زلزله دانش‌آموزان 11 مدرسه فرسوده در مدارس دیگر ساماندهی شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: به همکاری مسئولان این خطر به یک فرصت تبدیل شده و تمام مدارس فرسوده شهر را نوسازی می‌کنیم.

وی گفت: تا پنج روز آینده کار احداث و نوسازی پنج مدرسه فرسوده آغاز می‌شود و ساخت پنج مدرسه دیگر نیز از منبع معاونت راهبردی ریاست جمهوری با پیگیری استاندار تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول