اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/ 52

برگزاری 16 محفل قرآنی در مدارس هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری 16 محفل قرآن در 16 آموزشگاه این استان در بخش جنبی سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

برگزاری 16 محفل قرآنی در مدارس هرمزگان

احمد آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه آموزش و پرورش همکاری گسترده‌ای را با ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن دارد، اظهار داشت: شرکت دادن دانش‌آموزان در مدارس دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف در برنامه‌های مسابقات این رویداد قرآنی از جمله برنامه‌‌های اساسی آموزش و پروش طی سه روز برگزاری مسابقات بوده که این روند تا روز آخر ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور مستقیم دانش‌‌آموزان در سالن‌های مسابقات با هماهنگی‌های به عمل آمده با کمیته محافل قرآنی مسابقات، مدارسی نیز انتخاب شده‌اند که در آنها محافل قرآنی با حضور قاریان مطرح کشوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت این اداره‌کل نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های جنبی سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارد،‌ ابراز داشت: در بخش مسابقات نیز با سازماندهی دانش‌آموزان، از این فرصت مهم برای بهره‌مندی بیشتر دانش‌آموزان حداکثر استفاده را دارد.

به گفته آخوندی از روز نخست این دوره از مسابقات و با آغاز فعالیت کمیته محافل، در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان و قشم تعداد 16 آموزشگاه برای برپایی محافل انس با قرآن آماده شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مسابقات صدها دانش‌‌آموز در محافل قرآنی حاضر شوند.

این مسئول با بیان اینکه استقبال دانش‌آموزان از محافل انس با قرآن بسیار پرشور و با علاقه‌مندی فراوان همراه است، یادآور شد: علاوه بر دانش‌آموزان دبیرستانی، مدارس راهنمایی نیز از این محافل در شهرستان‌های یاد شده استفاده کرده‌اند که نقش چشمگیری در تقویت فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش از جمله نهضت ملی حفظ قرآن دارد.

وی در پایان با بیان اینکه این محافل در هر آموزشگاه به مدت دو ساعت در نوبت‌های صبح و عصر دایر و تا روز اختتامیه مسابقات نیز ادامه دارد، اظهار امیدواری کرد: برگزاری رویدادهای قرآنی بتواند علاوه بر بهره‌مند ساختن جامعه و مردم از فیوضات الهی زمینه گسترش فرهنگ کلام وحی را نیز فراهم آورد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول