اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی جیرفت:

100 دانش‌آموز در مدارس معارف جیرفت تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت یک مدرسه دخترانه معارف اسلامی با 43 نفر دانش‌آموز و همچنین یک مدرسه پسرانه با 57 نفر دانش‌آموز وجود دارد.

100 دانش‌آموز در مدارس معارف جیرفت تحصیل می‌کنند

حجت‌الاسلام فرزاد احمد‌یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: وجود مدارس علوم و معارف اسلامی با توجه به اهمیت تربیت اسلامی و ارتقای سطح فرهنگ دینی نسل جوان و نوجوان، امری ضروری است. این مدارس در شهرستان جیرفت در راستای تربیت نیروی انسانی مجرب در حوزه معارف دینی در سال 89 تأسیس شده‌اند.

احمد‌یوسفی با اشاره به اینکه رشته علوم و معارف اسلامی یکی از چهار رشته نظری آموزش و پرورش است که با عنوان دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی فعالیت می‌کنند، بیان داشت: در شهرستان جیرفت یک مدرسه دخترانه معارف اسلامی با 43 نفر دانش‌آموز و همچنین یک مدرسه پسرانه با 57 نفر دانش‌آموز وجود دارد.

احمد‌یوسفی تصریح کرد: مدارس علوم و معارف اسلامی برای جذب دانش‌آموز هر سال از میان فارغ‌التحصیلان پایه سوم راهنمایی طی یک آزمون علمی و گزینش ثبت‌نام می‌کنند و پس از پایان دوره متوسطه، دیپلم رشته علوم و معارف اسلامی به آن‌ها اعطا می‌شود. دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی پس از گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی می‌توانند در کنکور سراسری رشته ادبیات و علوم انسانی شرکت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت گفت: این مدارس برای معرفی دین اسلام و تحکیم ارزش‌های انسانی به ویژه به نسل جوان جامعه اسلامی، راه‌اندازی شده‌اند.

احمد‌یوسفی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان رشته علوم و معارف اسلامی مانند فار‌غ‌التحصیلان سایر رشته‌ها می‌توانند هم در دانشگاه و هم در حوزه‌ علمیه ادامه تحصیل دهند، ابراز داشت: از مزایای این رشته، شروع به تحصیل فارغ‌التحصیلان مدارس از پایه سوم در حوزه علمیه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف دانش‌آموزان این مدارس در جیرفت ابراز داشت: یکی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه معارف اسلامی جیرفت به تیم ملی کاراته دختران کشور که هم‌اکنون مسابقات آن در شهرستان اراک در حال برگزاری است، راه یافته است. 20 نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس معارف اسلامی توسط کاروان راهیان نور به منظور بازدید از مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول