اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل:

طرح شهرداران مدارس در اردبیل احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل از احیای طرح شهرداران مدرسه در اردبیل خبر داد.

طرح شهرداران مدارس در اردبیل احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میر ابراهیم میرعباس‌زاده پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کار‌گروه فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری اردبیل اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرداری اردبیل در حال تنظیم است که هدف از آن آموزش و انتقال مفاهیم شهرنشینی به دانش‌آموزان است.

وی احیای طرح شهرداران مدرسه را خاطرنشان کرد و افزود: چاپ و انتشار کتاب‌های حقوق شهروندی و آموزش آن در مدارس از جمله اولویت‌های ما در سال آینده خواهد بود.

این مسئول همچنین از نصب تابلوهای سرداران شهید استان در ورودی‌های شهر اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.

وی ابراز داشت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل تلاش می‌کند تا با جلب مشارکت هیئت امنای مساجد مختلف، نقش محلات در برگزاری جشن‌های مربوط به مناسبت‌های مذهبی و ملی بیش از پیش افزایش یابد.

میر‌عباس‌زاده همچنین از تصمیم شهرداری برای اجرای طرح «شهریاران محلات» خبر داد و گفت: شهریاران محلات، پل ارتباطی شهرداری با ساکنان محلات خود خواهند بود و نقش مهمی در جلب مشارکت اهالی محلات مختلف در امورات مربوط به حفظ و بهسازی امکانات شهری را بر عهده خواهند داشت.

شهردار اردبیل نیز در این جلسه هدف اصلی از برگزاری جلسات این کار گروه را رشد و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی شهرداری عنوان کرد.

صدیف بدری ابراز داشت: افزایش توجه شهروندان به رعایت قوانین شهرنشینی و تقویت حس مشارکت اهالی در امورات مختلف شهری کلید توسعه و پیشرفت شهر است.

وی در ادامه از مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری اردبیل خواست تا برنامه‌های فرهنگی این سازمان را بیش از پیش و به موازات فعالیت‌های ورزشی گسترش دهد.

بدری همچنین افزایش نشاط اجتماعی را از اولویت‌هایی دانست که باید با همکاری شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه اعضای کار گروه فرهنگی و اجتماعی شهرداری اردبیل به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نصب پرچم بزرگ ایران در یکی از میادین شهر، ایجاد دانشکده شهرداری، احداث پارک بزرگی در خور نام و جمعیت اردبیل، توجه به احیا و باز کاری درختان خشک شده و شکسته شده در پیاده‌روها، لزوم پیش‌بینی سهم فضای سبز و محل کشت درختان به هنگام پازل‌چینی‌های پیاده‌روهای سطح شهر، پیش‌بینی تسهیلات خاص برای اجرای نماهای مناسب برای مغازه‌ها و طبقات فوقانی آن، دقت در حفظ هویت بومی هر منطقه به هنگام نام‌گذاری‌های معابر، اجرای برخی طرح‌های آموزش شهرنشینی در کودکستان‌ها و برگزاری جشنواره درختکاری و... پرداختند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول