اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

پیشرفت‌های چشمگیر ایران پوست‌اندازی علمی کشور را به نمایش گذاشت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت‌های چشمگیر اخیر ایران به خصوص در زمینه‌های فناوری انرژی هسته‌ای و ارسال ماهواره به فضا، پوست‌اندازی جدید علمی کشور و بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها بر ضد ایران را در دنیا به نمایش گذاشت.

پیشرفت‌های چشمگیر ایران پوست‌اندازی علمی کشور را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: باور و تکیه بر توانایی جوانان و تولید علم محققان و پژوهشگران دانشگاهی که منجر به تولید علم مورد تاکید رهبری، پیشرفت و توسعه ایران اسلامی را به دنبال داشته،جهانیان را انگشت به دهان گذاشته است.

وی افزود: در چند سال گذشته به خصوص امسال ایران در بیشتر رشته‌های تاثیرگذار پیشرفت مناسبی داشته و از پوسته فناوری‌های متوسط به پوسته جدید فنا‌وری‌های پیشرفته و نوین ارتقا یافته است.

فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: در گوشه گوشه کشور به خصوص تبریز که از قدیم مهد علم، دانش و استعداد ناب است، ابتکارات و اختراعات خوبی ثبت شده که باید در زمینه معرفی و رسیدن به تولید انبوه و سرمایه‌گذاری مناسب برای حمایت از مخترعان و مبتکران بیشتر تلاش شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس با حمایت از نخبگان، محققان، پژوهشگران، مبتکران و دانشجویان خلاق گام اساسی در توسعه و پیشرفت علمی و صنعتی ایران برداشته می‌شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: همواره حمایت مجلس از توسعه علمی، فناوری جدید و توسعه صنعتی قابل توجه بوده و اصلاح قانون ثبت اختراعات به نوعی که به کنوانسیون‌های بین‌المللی وصل شدیم از جمله اقدامات موثر مجلس بوده است.

وی اضافه کرد: قانون ثبت اختراعات که یک قانون قدیمی غیرکارآمد شده بود، تبدیل به قانون کارآمد، به‌روز و بین‌المللی شده که به صورت موثر حمایت‌های حقوقی از اختراعات و اکتشافات را به عمل آورده است.

انتهای پیام/ح30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول