اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

پیشرفت‌های علمی از شاخصه‌های اساسی استقلال کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پیشرفت‌های علمی یکی از شاخصه‌های اساسی استقلال کشور است.

پیشرفت‌های علمی از شاخصه‌های اساسی استقلال کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در جریان دیدار با مدیر عامل پالایشگاه گاز ایلام اظهار داشت: با توجه به این مهم باید در این راستا و کسب علم و دانش تلاش کرد.

وی ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام یکی از مهم‌ترین صنعت‌های استان ایلام است که استفاده از ظرفیت‌های این پالایشگاه در توسعه و پیشرفت استان نقش مهمی دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: وجود نیروهای متخصص و کارآمد در کشور، ایران اسلامی را در ردیف پیشرفته‌ترین کشورهای جهان و منطقه قرار داده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام نیز در این دیدار گفت: اکنون روزانه تا 6 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود.

عبدالرضا اکبرزاده اظهار داشت: پالایشگاه گاز ایلام مهمترین و بزرگ‌ترین طرح صنعت گاز غرب کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با روشن شدن شعله‌های گاز آن روزانه حدود 6 میلیون مترمکعب گاز خالص وارد خطوط انتقال گاز کشور می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: عملیات اجرایی پالایشگاه گاز ایلام در سال 80 آغاز شد و پس از سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی دی ماه سال 86 به بهره‌برداری آزمایشی رسید.

اکبرزاده تصریح کرد: پالایشگاه گاز ایلام بزرگ‌ترین پروژه گازی غرب کشور شعله‌های امید را در دل مردم استان ایلام روشن کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: خوراک پالایشگاه از چاه‌های منطقه تنگ بیجار تامین شده و به فاصله 42 کیلومتر از محل چاه‌ها به پالایشگاه منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: میزان گاز ترش دریافتی 6.8 میلیون مترمکعب است که پس از فرآیند تصفیه 5.8 میلیون مترمکعب گاز به خط لوله اصلی تزریق می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر گاز شیرین که مهم‌ترین محصول پالایشگاه گاز ایلام است، اتان، سیتریدگلاس، سیفایت پلاس و گوگرد از دیگر محصولات این پالایشگاه در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکبرزاده تصریح کرد: در احداث این پالایشگاه مدیریت ایرانی در راس کار بوده و برای تمام بخش‌های پالایشگاه تصمیم‌گیری کرده است و مطابق قانون (حداکثر ساخت) بخش عمده‌ای از تاسیسات پالایشگاه در داخل کشور ساخته شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: بیش از 700 نفر به صورت مستقیم و صدها نفر نیز به صورت غیرمستقیم در پالایشگاه اشتغال دارند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول