اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

پیشرفت‌های علمی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان پیشرفت‌های علمی و و دستیابی جوانان ایرانی به علوم مختلف را مهم‌ترین و بهترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست.

پیشرفت‌های علمی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و ‌المسلمین عباسعلی خزاعی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان امروزه ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار است و در مجامع بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و بهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی پیشرفت‌های علمی و دستیابی جوانان این مرز و بوم به علوم مختلف است، تصریح کرد: ایران اسلامی در این سه دهه از عمر انقلاب به دستاوردها و موفقیت‌های زیاد علمی دست یافته که جهانیان به ویژه دشمنان اسلام را شگفت‌زده کرده و این دستاوردها به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: ملت ایران به ویژه نسل جوان جامعه با اتکا به خداوند و تکیه بر اعتماد به نفس به بهترین علوم و موفقیت‌های علمی دست یافتند که این موفقیت‌ها در راه جهاد علمی محقق شده است و در واقع جوانان ایران اسلامی با این دستاوردها به خوبی راه شهیدان را ادامه داده و می‌دهند.

خزاعی با اشاره به اینکه در نظام آموزش و پرورش امروزی تحول بنیادین روی کار آمده و قرار شده تا این طرح تحول و توسعه همه‌جانبه نظام علمی و آموزشی را در پی داشته باشد، افزود: معلمان و فرهنگیان امروزه برای پیشرفت و تحقق افق تحول بنیادین باید به مسائل فرهنگی، معنوی و دینی دانش‌آموزان بیش از گذشته توجه و اهتمام داشته باشند.

وی، طرح تحول بنیادین را طرحی توسعه‌محور و دینی‌محور دانست و اظهار داشت: با اجرای درست این طرح در نظام تعلیم و تربیت، ایران اسلامی در افق 1404 به عنوان بهترین نظام و کشور در منطقه و حتی جهان شناخته می‌شود.

امام جمعه نهبندان شورای آموزش و پرورش را محل و کانون تصمیم‌سازی و سیاست‌سازی عنوان کرد و گفت: در این شورا باید تمامی مباحث مربوط به نظام آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و خروجی آن به نتایج مثبت در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بینجامد.

خزاعی یادآور شد: ساختار 6-3-3 نیز یکی از بحث‌های محتوایی طرح تحول بنیادین است که مسئولان آموزش و پرورش باید در ارتباط با کاستی‌ها و کمبودهای احتمالی این ساختار چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنند تا دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت دچار مشکل و چالش نشود.

وی با بیان اینکه امام صادق می فرمایند" خداوند جویندگان علم را دوست دارد"، تصریح کرد: هیچ مکتبی همانند اسلام به علم‌آموزی و علم‌اندوزی اهمیت قائل نشده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول