اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

احداث 15 هزار واحد مسکونی در اوقاف قاضی طباطبایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در محل موقوفه قاضی طباطبایی تبریز 15هزار واحد مسکونی احداث شده که دو دانگ از این املاک وقفی است.

احداث 15 هزار واحد مسکونی در اوقاف قاضی طباطبایی

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشریح اقدامات اداره اوقاف استان پرداخت.

وی، از راه‌اندازی اداره اوقاف شهرستان میانه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یک پنجم این شهر موقوفه است، راه‌اندازی این اداره ضروری بود که در ماه اخیر این اداره راه‌اندازی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به گستره شهر تبریز تاکید کرد: دو دفتر ناحیه‌ای در تبریز راه‌اندازی می‌شود و در شهرهای بستان‌آباد و چاراویماق نیز شاهد راه‌اندازی دفاتر اوقاف خواهیم بود.

حسینی همچنین از برگزاری برنامه پیاده‌روی حرم تا حرم به مناسبت هفته وقف در تبریز خبر داد و گفت: برنامه‌های متعدد فرهنگی نیز در زمینه ارتقای فرهنگ وقف و گرامیداشت نبی مکرم اسلام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به احیای موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه بیان کرد: موقوفات متعددی مربوط به حوزه‌های علمیه استان از جمله تبریز و بناب وجود دارند که به‌روزرسانی اجاره این موقوفات و نیز احیای این موقوفات مورد توجه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، بر احیای موقوفات تبریز تاکید کرد و گفت: در راستای به‌‌روزرسانی، سامانه جامع مالی اوقاف تهیه شده که بر اساس نیات واقفان منابع مالی تقسیم می‌شود.

حسینی با اشاره به شرایط موقوفات قاضی طباطبایی یادآور شد: در محل این موقوفه 15 هزار واحد مسکونی احداث شده که دو دانگ از این املاک وقفی است.

وی با بیان اینکه موقوفات قائم مقام فراهانی به صحت خود باقی است، بیان کرد: در چهار ماه گذشته اداره اوقاف مدیریت اوقاف قائم مقام را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول