اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

کاهش پرونده دعاوی حقوقی اوقاف مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از کاهش پرونده دعاوی حقوقی اوقاف مازندران در سال جاری خبر داد.

کاهش پرونده دعاوی حقوقی اوقاف مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از واقفان و خیران در استان مازندران اظهار کرد: در سال 90 حدود 3 میلیارد تومان اعتبار بین مساجد و امام‌زاده‌ها توزیع شد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های اوقاف مازندران در دو بخش امور اوقافی و فرهنگی پیگیری می‌شود، عنوان کرد: در بخش فرهنگی برگزاری محافل قرآنی، برگزاری جلسات مذهبی، خرید و توزیع کتب فرهنگی و ایجاد غرفه‌های فرهنگی در 18 بقاع مازندران از برنامه‌های اجرا شده اوقاف در 9 ماهه سال جاری بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: اعتبار اختصاص‌یافته به اماکن متبرکه استان مازندران در دو بخش استانی و سازمان اوقاف تامین شد.
وی گفت: از مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون اعتبار اختصاص یافته به اماکن مذهبی استان مبلغ یک میلیارد و 723 میلیون ریال آن در استان مازندران تامین شد.
سهرابی در ادامه از مرمت و بازسازی 105 بنای احداثی در امامزاده‌های مازندران خبر داد و گفت: تاکنون ساخت و ساز دو واحد به اتمام رسید.
این مسئول خواستار توجه بیشتر مسئولان استانی برای تکمیل پروژه مزار امامز‌اده عبدالله آمل و امامز‌اده عباس ساری شد و تاکید کرد: این دو امامزاده سالانه پذیرای مسافران و زائران زیادی هستند.
وی در ادامه به ثبت و ورود 12 میلیون زائر در حرم امامزاده‌های استان اشاره و تصریح کرد: توجه مردم استان مازندران به حضور در امامزاده‌ها در حقیقت نوعی دلدادگی به ائمه اطهار(ع) است و این حضور میلیونی مردم در امامزاده‌ها نیاز به  توجه بیشتر توسط مسئولان دارد.
سهرابی در ادامه به ساخت 13 دستگاه ضریح در مزار امامزاده‌های استان اشاره کرد و گفت: برای ساخت این ضریح در سطح امامزاده‌های استان حدود یک میلیارد و 380 میلیون تومان هزینه شده است که هزینه این بخش در راستای فعالیت‌های امور اوقافی مازندران هزینه شد.
وی مهم‌ترین اقدامات اوقاف مازندران در 9 ماهه سال جاری را کاهش تعداد پرونده‌های دعاوی حقوقی، احیای موقوفه و رقبات در سطح استان و ثبت 3 هزار و 701 سند در سامانه جامع بانک اطلاعات استان عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف مازندران میران هزینه پیش‌بینی شده برای اوقاف مازندران در دو بخش بقاع و موقوفه را حدود 66 میلیارد و 251 میلیون و933 هزار و 811 ریال اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش بقاع 27 میلیارد و 245میلیون و 940 هزار و 647 ریال و در بخش موقوفه نیز مبلغ 19 میلیارد و 386 میلیون و 855 هزار ریال هزینه شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول