اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بابل خبر داد

اجرای 800 میلیون تومان پروژه اوقافی در بابل

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به اینکه اوقاف بابل 28 پروژه در دست اجرا دارد، گفت: 28 پروژه با اعتباری بیش از 800 میلیون تومان از محل مشارکت خیران و هیئت امنا در دست اجرا است.

اجرای 800 میلیون تومان پروژه اوقافی در بابل
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، نوروز رشیدی ظهر امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه وقف در مصلای جمعه بابل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 28 موقوفه جدید توسط اوقاف و امور خیریه بابل شناسایی و کشف شده که شش موقوفه از ابتدای سال جاری تاکنون به ارزش 600 میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بابل دارای 2 هزار و 200 موقوفه و 36 هزار رقبه است، بیان داشت: بابل بیشترین موقوفه مازندران را دارا است.
رشیدی درباره تنظیم اجاره‌نامه‌ها خاطرنشان کرد: اوقاف بابل در تنظیم قرارداد اجاره با مستاجران اولیه و تجدید اجاره، با 5 هزار و 520 اجاره‌نامه رتبه نخست استان را دارا است.
رئیس اوقاف و امور خیریه بابل تصریح کرد: 910 مورد فهرست‌نویسی، 432 مورد اسکن و بازنویسی وقف‌نامه‌ها، 18 مورد اخذ سند مالکیت، سرمایه‌گذاری و خرید رقبه جدید برای موقوفه یک مورد به ارزش 55 میلیون تومان، هزینه اجرای نیات واقفان در طول 9 ماهه اعم از عزاداری و اطعام‌دهی حدود 800 میلیون تومان از جمله برنامه‌های مهم اوقاف بابل بوده است.
رشیدی افزود: اهدای 8 میلیون تومان کمک به مستمندان، 10 میلیون تومان هزینه نشر معارف اسلامی و اجرای طرح سیستم سامانه موقوفه و رقبه، ساخت ضریح مطهر امامزادگان هادی و مهدی و مقبره سعیدالعلما از دیگر برنامه‌های اوقاف بابل در 9 ماهه سال جاری بوده است.
وی با اشاره به اینکه اوقاف بابل 28 پروژه در دست اجرا دارد، بیان داشت: 28 پروژه با اعتباری بیش از 800 میلیون تومان از محل مشارکت خیران و هیئت امنا در دست اجرا است.
رشیدی برگزاری 12محفل انسی با قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی با حضور یک‌هزار و 200 نفر از برادران و خواهران، اعزام 26 مبلغ و روحانی به محافل مردمی، خرید و اهدای زمین اطراف اماکن متبرکه و توسعه محوطه امامزادگان و بیمه 362 نفر از خادمان مساجد بابل را از دیگر برنامه‌های اوقاف بابل در 9 ماهه نخست سال جاری عنوان کرد.
وی بیان داشت: برنامه‌های اوقاف بابل در 9 ماهه ‌سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول