اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: کوهبنان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی و مسافران حرم رضوی است.

کوهبنان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: تمام امکانات برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و زائران آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در کوهبنان مهیا شده است.

وی بیان داشت: آب و هوای کوهستانی، جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، حیاط ‌وحش قرق شده، آکواریوم طبیعی در روستای باب‌گزک و خانه‌های دست‌کند در دل کوه‌های این روستا، کوهبنان را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی بدل کرده است. 

متقی افزود: کوهبنان یکی از شهرستان‌های شمالی استان کرمان با سابقه طولانی و درخشان تاریخی و فرهنگی در کشور است که مشاهیر به‌نامی مانند برهان‌الدین کوهبنانی، افضل‌الدین کوهبنانی، ابوالاسحاق کوهبنانی ریاضی‌دان قرن هشتم  را دارد.

فرماندار کوهبنان افزود: همچنین بزرگانی مانند سید احمد جعفری از شاعران و خطیبان قرن معاصر، دکتر محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی و ده‌ها فرهیخته دیگر را در دامان خود پرورش داده و به دلیل غنای فرهنگی، فراوانی مشاهیر و عرفای مشهور به بام فرهنگی استان نام گرفته است. 

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوانی از جمله آسیاب‌های هشتگانه آبی، قلعه‌ها و برج‌های تاریخی با قدمت چند 100 ساله، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، مسجد جامع تاریخی واقع در محله انصار این شهر، سنگ نوشته، قلعه زیبا و تاریخی دختر، مدرسه و خانقاه شیخ ابوسعید و آرامگاه شرف‌الدین و عماءالدین کوهبنانی را در خود جای داده است.

متقی عنوان کرد: حمام‌های تاریخی الله‌آباد، چماه، ده علی و کهن، تخت لطیفی، دریاچه کویر، روستای تاریخی باب گزک مشهور به میمند کوچک با خانه‌هایی دست‌کند در دل کوه، منطقه زیبای گردو کج با درختان کهنسال و ده‌ها اثر تاریخی و گردشگری دیگر همچنین وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم که همه ساله پذیرای بیش از هزاران مسافر و گردشگر خارجی و داخلی از اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، سیستان بلوچستان، هرمزگان، یزد، کرج، تهران و شهرستان‌های همجوار کوهبنان از جمله زرند، راور، رفسنجان، کرمان، بافق، یزد، بهاباد و نوق است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان کوهبنان در مسیر زائرین امام رضا (ع) قرار دارد، می‌تواند به عنوان بهترین اقامتگاه و استراحت‌گاه موقت برای زائران حرم رضوی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان باشد تا با حضور موقت خود در کوهبنان و رفع خستگی با بازدید از اماکن سیاحتی، زیارتی، طبیعی و تاریخی شهرستان از مسیر کوهبنان به راور یا از مسیر کوهبنان به طبس عازم مشهد مقدس شوند.

فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروز با مساعدت شهرداری و شورای شهر،‌ تمام اولویت کاری خود را معطوف داشته‌ایم تا نسبت به زیباسازی و گسترش فضاهای تفریحی به ویژه در مجتمع‌های توریستی عرفا و امامزاده بی‌بی عصمت اقدام کنیم تا مهمانان و مسافران با خاطراتی خوش و به یادماندنی از کوهبنان خارج شوند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول